Csöpögteti az olajat az Antara
Tisztelt Autódoktor!
A vásárolt gépkocsinál (Opel Antara 2.2 cdti) olajcsöpögést észleltem, valószínűsíthetően a homlokoldali főtengely szimmeringnél. Ez egy viszonylag új autó, kevés kilométerrel - remélem - mégis a csöpögés idegesítő egy ilyen autónál. A kérdésem, hogy a szimmering cseréje mekkora munkával jár? Érdemes-e belevágni, és nem jár-e túl nagy bontással?
Bálint
Kedves Bálint!
Feltétlenül nézesse meg az autót minél hamarabb egy hozzáértővel! Ha a főtengely szimmeringje csöpögteti az olajat, az nagyon hamar számottevő romlásnak indulhat, az autó használata abban az esetben nem javasolt. A hosszbordásszíjra kerülő motorolaj nem csupán a szíjat teheti tönkre, hanem a motort is közvetlen (olajhiány) és közvetett (felpuhult szíjdarabok a vezérlésbe jutva) módon is.
Ha a fekete szennyeződéstől nem látható már annak forrása (a szíjra jutott olaj hamar befeketít mindent), akkor egy alapos motormosás és egy kisebb próbaút után minden bizonnyal már látható lesz a szivárgás helye. A főtengely szíjtárcsa mögött levő szimmering cseréje sokkal kisebb megbontással jár, mint egy vezérműszíjas motor esetében, vagy akkor, ha a lendítőkerék mögötti szimmering szivárgása lenne aktuális. A néhány órás munka egyik hosszadalmas munkafázisa a motortéri komponensek tisztítása.
Nagyon fontos, hogy a kijutott olaj által okozott kockázatokat alaposan mérjék fel a szétszedés során: a gumi alkatrészekre jutott kenőanyag jelentősen rontja azok tulajdonságait: szíjak, csövek, tömítések, szilentek, bakok nincsenek biztonságban. Természetesen ez leginkább hosszútávú ázás esetén igaz: a motortér egyik legjobb állapota az, mikor az évek alatt összegyűlt szálló por finom réteget képez a tető alatt.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu