Csendes a pumpa, itthon maradunk

2017.10.16. 17:08

Üdvözlöm önöket!

Volna egy kis problémám. Van egy 2003-as 1,8-as benzines Mondeóm. A gond az, hogy a parkolóban beültem, indítottam, beindult, röffent és öt másodperc múlva leállt. Azóta nem indul. Elsőre benzinpumpára gyanakodtunk. De a szerelő három napja küzd és kiderült, hogy a komputertől jön a jel, de a benzinpumpáig nem jut el. A benzinpumpa, ha közvetlen áramot kap, akkor működik.

Egyelőre valami jeladóra gondol a szerelő a vezérműtengelyen, vagy azt mondta, hogy van valami más jeladó is. De mondjuk nekem már zavaros még az is, hogy már a vezérlésről is beszél, hogy az is elmehetett, és azért nem ad jelet. De az ő elmondása szerint, ha befúj egy kis indító spray-t akkor pöcc-röff indul. Így engem már teljesen összezavart. Lehet csak le akar húzni. Nem tudom. Van esetleg ötletük, hogy mi lehet a baja az autónak?

Zsolt

Kedves Zsolt!

Elsősorban a vezető lábterében, az "A" oszlop tövében, a burkolat mögött elhelyezkedő inercia kapcsolót ellenőrizzék. Egy határozott nyomással vissza lehet pattintani a normál alaphelyzetébe, hogy ne szakítsa meg az üzemanyagpumpa áramkörét.

Ha ez rendben van, és az autó mégsem indul, de a pumpa direkt tápellátásával hibátlanul üzemel a motor, akkor egyéb villamossági probléma lehet a háttérben: táprelé gond, kontakthiba vagy esetleg egy utólagos riasztó/indításgátló. Ez már villamossági feladat, de rutinműtétnek számít.

A fennálló problémát fel lehet használni arra, hogy az áramkör alternatív bekötésével még egy védelmi vonalat lehessen képezni az autó eltulajdonítása ellen.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.