Olaj a csomagtartó ajtaján
Kedves Totalcar!
Van egy kis kedvencem, de sajnos betegeskedik. Egy 323BJ-s Mazdáról lenne szó 2.0 DiTd motorral (101 Le).
A kocsi betegsége a következő: engedi az olajat. A vezérlés felőli oldalon, a motortartó baknál látszik, hogy valami kifúj (bugyog az olajfolt). Volt már korábban vezérlés szimeringjei cserélve és a szelepház (ha így hívják)és szelepfedél tömítve. Ez után 4 napig-kb 650 km gond mentes volt, de aztán ismét engedni kezdte az olajat (elég erősen). De most már a csomagtér ajtaja is és a teljes hátsó lökhárító is csupa olaj, olyan mintha a kipufogó füst porlasztott olajcseppeket tartalmazna és az kenődne szét.
Az autó még mindig ugyanolyan dinamikusan megy, mint korábban, csak elvész az olaj. Olajos a belső térben minden, ami a vezérlés felől van: lámpatest, klíma, generátor...stb.
A javítás menete motorcsere lesz, mert olcsóbban kapok egyet mint a javítás lenne, de attól még eszi az oldalam a fene, hogy mi a búbánat okozhatja. Kérlek elégítsétek ki eme perverz kíváncsiságomat
Üdvözlettel egy Mazda fan :)
Kedves Mazda fan!
A hátsó traktuson egyenletesen szétterülő olajcseppek azt sugallják, hogy a kipufogóból származik a nem kis kenőanyag-mennyiség. Ez alapvetően egy megkopott feltöltőről is árulkodhatna, de a bugyogó fedél és a fekete motortér másra is mutathat. Ha a kartergáz megnövekedett motorhiba, vagy az elszívórendszer dugulása miatt, a szívórendszerbe lényegesen több olaj juthat, amely a szívócsövön és az égéstéren is átjutva a turbóban landol, ahonnan már csak egy ugrás a hátsó traktus.
Érdemes kipróbálni, hogy az olajbeöntő sapka lelazításával sóhajt-e egy nagyot a motor. Ha a bugyogás megszűnik/csökken ezzel egyidőben, majd a sapka visszazárásával újra visszatér az olajköpő üzemmód, a fenti probléma elég valószínű.
Nem vagyok egy nagy bontott-motor rajongó - egy döglött ló szíve ritkán hibátlan - de az azonnali költségek minden bizonnyal alacsonyabbak egy átépítéssel számítva. Az "új" motor revízióját, karbantartását feltétlenül végeztesse el, ami még kiszerelt állapotban lényegesen könnyebb, mint később a motortérben matatva. A turbót például alapból érdemes ellenőriztetni, ahogy a vezérlés, a tömítések, a kartergáz-elszívás is megér egy vizsgálatot. A kiegészítő egységek - indító, generátor, kompresszor, feszítők - szintén hálásak lesznek egy kis gondoskodás esetén.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu