Sportosabb dízelhangot szeretnék

2018.11.09. 09:32

Üdvözlöm!

Az ügyben fordulok önhöz, hogy sportkipufogót szeretnék rakni az autómra. (Audi A6 C6, 2.0 PD TDI, 2004-es) Csakis a sportosabb hang miatt szeretném. De hangváltozás csak akkor lett amikor a hátsó és középső dobot is levettem. Ekkor viszont kissé elment az autó ereje.

Beszéltem egy kipufogószerelővel, ő mondta, hogy csak egy egyenes csövet kell rá rakni mert a dízelnek csak úgy lesz hangja. A kérdésem az lenne, hogy csak az egyenes cső kipufogótól nem lesz-e baja az autónak normál,utcai használat mellett. Gondolok itt a szelepbeégésre, stb.

Róbert

Kedves Róbert!

A tartós százhetvenet hosszútávon (Thessalonikitől Helsinkiig) lehet, hogy megérezné néhány kipufogószelep, szerencsére ritkán ingázik az ember ezen az útvonalon. A Csepel-Újpest távolság nem rejt ilyen kockázatot. De igazából nem is erről van szó.

Mindenki maga dönti el, hogy a lakótelepi ficsúr vagy inkább az autójára igényes autómániás szerepet választja, ha az átalakítások, módosítgatások kerülnek szóba. Biztosan illik egy A6-hoz a földigflexelt kettes/hármas/négyes Golfok füstölő, üvöltő stílusa?

A megfelelő úton tuti libabőrt okoz az is, de egy közepes utazólimuzin esetében előbb ugrana be a Szállító hetes bömös stílusa nyikorgós fekete bőrrel, fával, diszkrét hanggal, mint a lefűrészelt kályhacsövű, M.A.N. hangú füstölgő monstrum.

Ha az autó részecskeszűrős is, akkor a dolog halmozottan igaz, de nem reménytelen: mindig komplett rendszerben kell gondolkoznia, a csöveken történt változtatás a rendszer előtt dolgozó motor körülményeit is megváltoztatja.

A németek példáját hoznám fel, ahol a tuningot a forgalmiba is beírják, hiszen az autó környezetvédelmi besorolása nem változik a módosítás után sem, ezért nem kell összerezzennie ha rendőrautót lát: tehát van olyan megoldás, ami az autó működését nem omlasztja össze, mégis meglesz a kívánt brummogás. Ezért csak akkor vágjon bele szerintem, ha a profi megoldáshoz szükséges összeget rá tudja fordítani az átalakításra.

Érdemes árajánlatot kérni a nagyoktól is, pl. Remus, ABT. Valószínűleg nagyon csúnya összegeket fognak mondani, ahogy a komplett rendszert építő magyar profik is. De ahogy helyesen írta levelében, sportkipufogó (rendszert) rakasson az autó alá, ne pedig egy annak csúfolt egyenes csövet.

Én egy kapcsolható kivitelű kipufogórendszert álmodnék az motor mögé, hogy ha kell, legyen meg a rövidtávon elviselhető suhanc hang, de mindig legyen lehetőség az autóhoz illő, konszolidáltabb megjelenésre is. Néhány barátom beleesett abba a csapdába, hogy szőrfelállítóan gyönyörű hangú rendszert építtettek a benzines hobbiautójukba, de az autópályán száz kilométer után már csak füldugóban bírják a hangot.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu