Aggódom a kartergáz miatt

2018.11.12. 17:53

Tisztelt Autódoktor!

Szeretnék tiszta vizet önteni a pohárba mert mindenfélét hallok ebben a témában. Tesóm most vett egy 2.0 szívóbenzin Hyundai Coupe-t és a kartergáz miatt nagyon aggódik. Az autóban 150 ezer km van, tip-top állapot, kipufogó nem füstöl a motor erős, jó kis autó. De ha meleg motornál leveszi az olajbetöltő sapkát akkor látszik némi füst (szerintem inkább gőz).

Ez után kíváncsiságból megnéztem az én 1.2-es 15 éves Puntómat, az se eszi az olajat, 5 éve nálam van, ott is van némi kis füstölgés (abba is 150 ezer km van jelenleg, én 80 ezer km-el vettem)

De van egy dízel 2.5 TD '96-os Pajero terepjáróm 260 ezer km-el, meleg motornál ott is van némi füstölgés, de ez az autó se eszi az olajat és semmi baja én úgy gondolom. Engem nem zavar, sose nézegettem, csak vétel előtt szoktam rápillantani hogy azért ne dőljön belőlük a füst. Ezekből kb annyi füst jön hogy ide-oda kell hajolgatni mert csak bizonyos szögből látszik ha pl a háttér fehér. Kérem írja meg hogy mi a helyzet. Dízel és benzin autó esetében mi a megengedett, normális, hideg meleg motornál mi a helyzet?

Érdemes-e vele foglalkozni vagy sem? Péter

Kedves Péter!

Szerintem igyanak meg este egy sört, tervezzenek meg egy közös, hétvégi autózást egy közeli szerpentines útszakaszon a tesójával, az aggódást pedig hagyják meg a németből behozott, erősen visszacsapott-órás dízel vásárlóknak - nekik van miért.

Megnyugvásuk érdekében a következő karbantartás alkalmával ellenőriztessék le a kartergáz-visszavezetéssel kapcsolatos csöveket, szelepeket, valamint tisztíttassák ki a fojtószelepet, ahol a lerakódás esetleg alapjárati problémákat okozhat, ha egy bizonyos mértéket meghalad. Ha a folyadékszintek nem változnak a használat során, akkor nagy baj nem lehet.

A Punto esetében a hengerfej-tömítés elrohadására számítani kell idővel, amúgy az is egy ütőképes erőforrásnak bizonyult az elmúlt évek tapasztalatai alapján.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu