Pocsolyába léptem, sáros lett a Subarum

2018.12.01. 10:30

Kedves Autódoktor,

Egy Subaru Foresterem van, az átlagnál jobban hozzáférhető a kerekek mögötti rész, így látom, hogy már most, november végén egész kellemes koszréteg fed mindent.

Mennyire szabad és hogyan lehet házi eszközökkel takarítani? Neki szabad menni autósamponnal, slaggal a futómű elemeknek, fékeknek? Érdemes leszedni a kerekeket és kívül-belül lesúrolni a felniket? Mi az, ami még nem okoz kárt egy ilyen takarításnál?

László

Kedves László!

Mindent szabad amit nem tilos, az autó alvázmosása pedig kifejezetten javasolt, főleg a téli sós-latyakos idő esetén - habár ha nagyon mínuszok vannak, inkább várjon pár napot mire nem jégkocka jön ki a gőzborotva végén.

A kerekek sárkoloncai csak bajt okozhatnak, a centrírozottságot alaposan átrendező vastag szennyeződés a menet közbeni szokatlan rezonanciák okozója lehet. Alapvetően egy jó minőségű gőzborotvás mosó egyszerű, gyors, olcsó és tiszta megoldást nyújt az esetek nagy százalékában, a mosófej kialakítása segíti a kerékjárat rendberakását.

Nagyobb megbontást inkább csak akkor alkalmazzon, ha nem segít a gőzborotva, vagy ha elérkezett a sárszezon vége, illetve ha az autó esetleg szervizbe készül.

Ha nincs a közelében borotvás hely, a slagozás/kefés takarítás is megoldást nyújthat, de a nagy nyomással, optimális vegyszerezéssel nem könnyű versenyezni. Az otthoni felhasználásra tervezett nagynyomású mosók kisebb hatásfokúak, de akár megfelelő alternatívát is kínálhatnak.

A futómű/fék elemei természetesen vízállóak és vízhatlanok, azonban a vegyszerekkel óvatosan bánjon, a nem autós felhasználásra tervezett kemikáliák problémákat okozhatnak a fényezésen és egyéb felületeken.

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu