DSG váltó "P" állásban marad

2019.04.25. 13:40

Sándor vagyok!

Skoda Superb (2005-ös évjárat 3U 2500 cm3 dizelmotor) DSG váltó "P" állásba megragad. Lehet-e összefüggés a kézifék hatékonysága és a váltó között, ugyanis úgy tűnt, mintha ilyen esetben a kézifék fentebb fogna? Mi a teendő ilyen esetben?

Kedves Sándor!

Nagyjából másfél éve nagyon félreolvastam egy kérdést, ennek megfelelően alaposan el is rontottam a választ - hasonló témában.

Ha a hiba emelkedőn való parkolásokkor tapasztalható, akkor a kézifék hatástalansága közrejátszhat a problémában: a váltó mechanikus reteszelésének oldása az autó ránehezedő súlya miatt nehézségekbe ütközhet.

Ha azonban a hiba vízszintes parkolásokkor is aktuális, más lesz a háttérben. Azt kell elsősorban eldönteni, hogy váltókar-mechanizmus körüli problémával állunk szemben, vagy a váltóházon belül akad tennivaló.

A váltókar "Parking" állásának reteszelése mechanikusan is oldható - ahogy a legtöbb hagyományos automata is - erre a kézikönyvben részletes leírást talál: emlékezetem szerint a váltószoknya alatt, jobb oldalon található sárga fülecske lenyomásával szabadítható ki a rögzített kar elektromosság hiánya/hiba esetén.

Ha így azonnal működik az autó, az elektromos kireteszelés hibáját kell megkeresni, ez lehet banális hiba is, például a fékpedál helyzetjeladójának/kapcsolójának hibája, de a kapcsoló-mechanika egyéb hibája/kopása/hibás beállítása is okozhat hasonlót. Ha a reteszelés vésznyitása sem engedi el az autót, akkor sajnos komolyabb probléma is előfordulhat, ebben az esetben egy gyors szervizlátogatás szükséges, hogy a célműszeres vallatásnál/aknás vizsgálat közben a rendszer többi eleme is ellenőrizhető legyen.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu