DSG váltó "P" állásban marad
Sándor vagyok!
Skoda Superb (2005-ös évjárat 3U 2500 cm3 dizelmotor) DSG váltó "P" állásba megragad. Lehet-e összefüggés a kézifék hatékonysága és a váltó között, ugyanis úgy tűnt, mintha ilyen esetben a kézifék fentebb fogna? Mi a teendő ilyen esetben?
Kedves Sándor!
Nagyjából másfél éve nagyon félreolvastam egy kérdést, ennek megfelelően alaposan el is rontottam a választ - hasonló témában.
Ha a hiba emelkedőn való parkolásokkor tapasztalható, akkor a kézifék hatástalansága közrejátszhat a problémában: a váltó mechanikus reteszelésének oldása az autó ránehezedő súlya miatt nehézségekbe ütközhet.
Ha azonban a hiba vízszintes parkolásokkor is aktuális, más lesz a háttérben. Azt kell elsősorban eldönteni, hogy váltókar-mechanizmus körüli problémával állunk szemben, vagy a váltóházon belül akad tennivaló.
A váltókar "Parking" állásának reteszelése mechanikusan is oldható - ahogy a legtöbb hagyományos automata is - erre a kézikönyvben részletes leírást talál: emlékezetem szerint a váltószoknya alatt, jobb oldalon található sárga fülecske lenyomásával szabadítható ki a rögzített kar elektromosság hiánya/hiba esetén.
Ha így azonnal működik az autó, az elektromos kireteszelés hibáját kell megkeresni, ez lehet banális hiba is, például a fékpedál helyzetjeladójának/kapcsolójának hibája, de a kapcsoló-mechanika egyéb hibája/kopása/hibás beállítása is okozhat hasonlót. Ha a reteszelés vésznyitása sem engedi el az autót, akkor sajnos komolyabb probléma is előfordulhat, ebben az esetben egy gyors szervizlátogatás szükséges, hogy a célműszeres vallatásnál/aknás vizsgálat közben a rendszer többi eleme is ellenőrizhető legyen.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu