Chevrolet-vel suttogó

2019.09.18. 16:21

Üdv doki!

Az autóm egy 2011-es, 1.6-os, benzines, Chevrolet Cruze. Nemrég vettem. (91kw, 124le, motorkód F16D4) Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, vezérlés cserélve (kivéve a vízpumpa). Van egy pár dolog amire az utóbbi napokban felfigyeltem. Nem tudom lehet én figyelek ezekre nagyon oda :)

1. Alapjáraton egy gyors gázadásnál csörren és szisszen egyet a motorból vagy motortérből valami. Talán a folytószelephez vagy a szívósorhoz van köze? Vákumcső? Fals levegő? Esetleg ez normális?

2. Menet közben nagyobb fordulatszámon ércesebb (enyhén csörgős) a motor ha kicsit odalépek.

- Laikusként arra jutottam internet segítségével, talán a gyújtáshoz van köze vagy a szolenoid szelepet lehetne kitisztítani.

3. Az olajnak, olajszint ellenörzésénél enyhe üzemanyag szaga van.

4. A motor leállítása után 1-2 másodperc múlva valami szisszen.

5. Ha a klímát bekapcsolom kattan egyet. Múlt héten voltam diagnosztikán, ami szerint minden rendben. A szerelő azt mondta a gázpedálra alig észrevehetően, de lassabban reagál. Szerinte "Ki lehetne cserélni a gázpedál érzékelőt." A 2. pontra meg hogy a szívósorban műanyag szelepek hangja lehet. Nem szeretném ha rábeszélnének egy szívósór cserére ha nincs rá szügség.

Ön így látatlanban mit mondana? Viktor

Kedves Viktor!

Egyik régi kollégám szerint semmit sem szabad túlszerelni. Nos, szerintem most jött el az ideje, hogy éljek ezzel a mondattal. Kapcsolja be kedvenc zenéit, kösse be az övet és Cruze-oljon a naplementébe.

A legközelebbi tankoláskor próbáljon ki egy jobb fajta benzint - a csörgés megszűnésének tesztje miatt. A gyertyákat és a vízpumpát pedig iktassa be a cserélendők listájába. Szenzorokat nem vennék, ha azonnali gázreakcióra vágyik, egy hagyományos bowdenes (esetleg karburátoros) hobbiautó beszerzését javasolom, amíg még lehet kapni.

A villany-fojtószelep késéssel reagál és a gyújtás levétele után kis idővel még adhat ki hangot. A fogyasztásra optimalizált keverékképzés nagyobb terhelésre becsörrentheti a motort, főleg gyengébb benzinnel a tankban, hegymenetben. A klíma kattanása azt jelenti, hogy a kompresszor bekapcsolt. Ha sok a rövid táv, a nívópálca benzinszaga normális. A fedélzeti OBD rendszer a legkisebb problémát is azonnal jelzi, a sárga motorsziluett ennek ellenére nem gyakori látvány a benzines Cruze-ok műszerfalán. R

emélem segíthettem!

Gulyás Márk - www.deltamark.hu