Csendben maradt az OBD olvasó

2019.09.26. 11:56

Kedves Autódoktor!

Rendelkezem egy VW Polo 16V 2004-es BKY motorkódú 9NZ alvázszám kezdetű autóval. Van hozzá egy VAG COM kábelem, de ahhoz nagyon régi a szoftver, de egyébként működik, csak max 32 bites Windows kell hozzá. Ezért döntöttem úgy, hogy rendelek hozzá Bluetooth adaptert, hogy ne kelljen régi laptopot kunyizni a kódolvasáshoz.

Mobilappal azt mondja nincs hibakód (csatlakozik), holott van (rablásgátló miatt belevert injektor letiltás), amit a régi program detektál és akár ki is töröl. Ezen bedühödtem, vettem egy kijelzővel rendelkező OBD reader eszközt. Ez már azt mondja nem is csatlakozom az autóhoz. Pedig az eszköz leírása azt mondja ezzel kompatibilis: European Car : Need Standard OBD2 Protocols from 2003 to now.

Mi lehet itt a probléma? Pontosan milyen protokollal kommunikál ez a típusú autó? Visszaküldeni elég borsos lenne, ha nem tudom rávenni a működésre ha el akarom adni nem is tudom mit merjek beleírni a hirdetésbe, mivel fog ez működni?

Zsolt

Kedves Zsolt!

Emlékeim szerint 2003-tól került bevezetésre a most is használatos ODB intézménye. Tapasztalataim viszont azt mutatják, hogy a 2003/2004-ben gyártott autók - főleg amelyek a kelet-európai piacra készültek - legtöbb esetben nem nagyon teljesítik ezt az igényt. Eladáskor inkább írja be, hogy 2005-től gyártott autókhoz, illetve a megvásárlás előtti teszt sem ördögtől való dolog.

Az autóját rendesen kezelő szoftver/hardver minimum több százezres tétel - most jön a kommentelők köpködése, de számomra kizárólag JOGTISZTA megoldás jöhet szóba. Az interneten minden egyéb olcsóbban kapható, ebben nem szeretnék jártas lenni.

Ha van egy olyan szerviz, ahová szívesen jár, inkább évi néhány alkalommal fizesse ki nekik azt a pár darab ezrest egy diagnosztikai vizsgálatra és mindenki boldog és elégedett lesz.

2005 utántól már biztosan használható az uni-OBD, a telefonos applikációk már gond nélkül kezelik ezeket az autókat. Azonban fontos információ, hogy ezek a műszerek sem adnak tág hozzáférést a rendszerekhez, leginkább gyors hibaolvasáshoz/törléshez használhatóak. Azonban amikor az ember Madrid mellett szembesül azzal, hogy a sárga hibalámpa felvillant a műszerfalon, nagyon is jó, ha van egy ilyen kis kütyüje: legalább az alapirány megvan a hibakereséssel kapcsolatban és azt el tudja dönteni - akár telefonos szakmai segítséggel - hogy a kocsi hazajöhet kinti javítás nélkül.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu