Egy lefulladás óta furán áll a váltókar

2020.05.22. 11:02

Tisztelt Autódoktor,

A minap történt, hogy az autómmal (Nissan Almera 1.5 Visia AC 2005. 72 kW) indultam volna, induláskor egyesben volt az autó, gyújtás után lecsúszott a lábam a kuplungról, az autó ugrott egyet, majd lefulladt. Azóta a váltó üresben az 1-es és 2-es fokozat között marad míg eddig a 3-as és 4-es között volt. Továbbá váltásnál fémes kattogó hangot ad ki. A váltó üzemel, továbbra is beveszi a fokozatokat, a hangkíséreten kívül jó.

Gergő

Kedves Gergő!

Pánikra semmi ok, a váltóval valószínűleg semmi baj nem történt. A váltókar rudazata szorul javításra. A rajzok alapján az Almera rudazata nem állítható, azonban perselyeken keresztül kapcsolódik a dupla kar a váltókarhoz és a váltóhoz. Ezen a tájékon kellene nézelődni az autó alatt, szerencsére a felújító készlet még kapható a kis perselyeivel, gumigyűrűivel, biztosító seegereivel együtt. Az is lehet, hogy csak fellazult az egyik tartócsavar, vagy szétesett a váltókar alatti gömbcsapos rész felfüggesztése.

Egyéb típusok (pl. régebbi Opelek) rudazata állítható, ahol a kar alaphelyzete változhat a beállítástól, de akár egy hasonló agresszív lefulladástól, feszüléstől, ütéstől is (szerencsére a nyestek ritkán rohangálnak 13-as villáskulcsokkal és torx-készlettel a mancsaikban). A mai világban sokkal inkább a bowdenes váltó-összeköttetés mellett tették le a voksukat a gyártók, az egyszerűség, valamint költség és súlycsökkentés miatt. A bowdenek is sok esetben állíthatóak, de akadnak teljesen fix kivitelek is.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.