Túl hosszú gyertya volt a motorban
Tisztelt Autódoktor!
Érdekes dologgal találkoztam ma. Rendeltem gyertyákat az autómhoz (2010-es 2.5 Outback 123kW, 167LE, CVT). Meg is érkezett az NGK 0127 SIFR6A11, ez a típus van a használati utasításban is. Ennek a menethossza 19 mm. Elkezdtem kicserélni és ekkor jött a meglepetés, hogy amik benne voltak, azok NGK ILFR6B-k, és ezek 26,5 mm menethosszúak. Elvileg ezek nem ebbe a motorba valók, hanem a háromezresbe...
Bárhol kerestem, ezt a típusú gyertyát sehol nem ajánlják az én autómhoz. Azért érdekes, mert elvileg ezeket még a márka szervizben kellett, hogy belerakják 105 ezer kilométernél (most 154 ezer van benne). Hogy nem okozott az gondot, hogy hosszabb volt a menet...? (Mindenesetre kicseréltem őket az újakra. )
FD
Kedves FD!
Az én katalógusom is alátámasztja a tapasztalatait. Szerencsére - a leírása szerint - nem történt mechanikai sérülés a hosszabb gyertya miatt, és a lerakódások miatti menetsérülés sem következett be - ellenkező esetben nem tudta volna kitekerni a régi, túl hosszú (valószínűleg túl is lógó) gyertyát, vagy jött volna vele együtt a hengerfej gyertyamenete is. A gyújtószikra pontos pozicionálása elmaradt az optimálistól az elmúlt időszakban az tuti, de majd most az új, gyári tulajdonságokkal bíró alkatrészek bizonyíthatnak.
Emisszió, teljesítmény és akár fogyasztás terén is elképzelhető a pozitív változás a továbbiakban.
Ha a vezérlőben kopogásos égésre, keverékképzési problémára utaló kódok lennének tárolva, azok valószínűleg már nem jönnek vissza a megfelelő gyertya használatával.
A szóban forgó motorral nem sok tapasztalatunk van - Subaru specialista műhely van a közelünkben - de a karbantartási tervben szereplő 160 000 kilométeres vezérműszíj-ciklust én valószínűleg nem húznám a megadott táv végéig, leginkább 120 000 km után cserélném a vízpumpát is tartalmazó szettet.
Hajrá boxer-hang! Egy kis "bubububu" mindig jól esik az alagútban, remélem az ablakemelők jól működnek.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu