Porzó tank után nehézkes az indulás

2021.03.05. 10:49

Üdvözlöm!

Kb 3 hónapja lettem tulajdonosa egy VW Golf Plus 1,6 Fsi-nek (BLF) 2005. Óra szerint 90 000 km. Vásárláskor könnyen indult mind a három alkalommal, amikor az üzemanyag kifogyott belőle, akkor kezdte a hülyeséget. Tünetek a következők: hidegben, mínuszban nehezen indul, mintha nem menne minden henger, meleg időben könnyen indul, szépen jár. Üzemmeleg motornál szépen jár, erő is van benne. (hibakód P2293, üzemanyag nyomás érzékelő)

Hibakód volt benne ami "okoskerék" hibára utal, netes leírásban találtam olyat, hogy olaj okozhat ilyen tünetet. Olajcsere megtörtént, az olaj majdnem olyan volt benne, mint egy dízelben, szűrő korom fekete, kilyukadva. Kb 400 km-t mentem a kocsival, levettem az olajszűrőt ugyanolyan fekete. Hibakódok továbbra is megvannak  (P0016 P0012 P1340), ami láncnyúlásra utal a szerelők szerint, de hangja nincs. Elég sokat nézem a Totalcar műsorait és mindig kihangsúlyozzák az olajminőség fontosságát. Nem tudom a rossz olaj mennyire befolyásolja a "okoskerék" és szabályzó szelep működését?

Kérdésem az lenne, hogy a motoröblítés és még egy olajcsere esetleg javíthat-e rajta, ha tényleg az olaj rossz, vagy vezérlés csere?

Tamás

Kedves Tamás!

Nagyon is javasolt a 15 000 kilométeres szervizciklus bevezetése - egyéves időkerettel. Egy láncos VW motor (is) meghálálja az extra törődést. Ha sok lerakódás található az erősen elhasznált motorolajjal érintkező részeken, az új kenőanyag-töltet is hamar feketévé válik.

Az alapból nem tartós vezérlések közé sorolandó TSi láncos megoldása - főleg a csapkodós, ricnimentes feszítő - a cudar körülmények közepette való használat során tovább veszít megbízhatóságából, ami a reggeli zörgéseivel mutatható ki leginkább.

Hosszútávú használat esetén tehát egy láncszett beépítése és az olajcsere-ciklus 10-15 ezer kilométerre való csökkentése javasolt.

Ha azonban a problémás indítást, motor járásegyenetlenséget egy teljesen leürült üzemanyagtank óta lehet tapasztalni, inkább ebben az irányban kutakodnék. A tank alján az elmúlt 16 év alatt simán összegyűlhet annyi szennyeződés, ami az üzemanyagrendszerbe kerülve okozhat problémákat. Erre utal az üzemanyagnyomás hibakódja is.

Kezdjen egy benzinszűrő cserével, illetve érdemes kivenni a tankszivattyút is, hogy a primer szitaszűrő, valamint a tank belvilága is vizsgálható legyen. Továbbá ott van még a közvetlen befecskendezés hagyományos problémaköre, a lerakódások miatt bekövetkező szelepzárás-hiba. Ennek felmérésére a célműszer releváns funkciója (égéskimaradás-teszt), egy endoszkópos vizsgálat, vagy a jó öreg szívócső-lebontásos megoldás marad. A motoröblítés sok esetben rengeteg mocskot hoz ki a rendszerből, de korántsem az összeset.

Sajnos a belső lerakódások általában csak a szétszedés után távolíthatóak el teljes, megnyugtató mértékben. Továbbá vigyázni kell az öblítéssel, mert a rendszer sérülése is könnyen bekövetkezhet egy túlterheléstől, kenési elégtelenségből, vagy egy leváló szennyeződés okozta dugulástól.

A változó vezérlés ebben a rendszerben olajnyomással működik, tehát a szennyeződések okozta problémakör aktuális az okoskerekes masinák esetében is. Még lehet kapni hármas Golfot, ami a fentiek szempontjából fejfájás-csökkentő hatású lehet. Jójójó, öreg mint az országút, nulla az utasvédelme és nem engedik be lassan sehova Bécstől nyugatra, de valamit valamiért. Vacak poén volt elnézést, de úgy Parkolóparádéznék' már: nyolcra pont hazaérnék, becsszóra.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu