Rángat a Focus
Üdv!
Ford Focusom reggelente és sokszor napközben is rángat. Leginkább gyorsításkor, de volt már hogy a dugóban is furcsán járt. A szerelőm a gyújtást rendbe rakta, a gyertyák és vezetékek újak, ősz végén pedig valami gyújtásdobozt cserélt. Akkor egy darabig minden rendben volt, de a télen megint kezdte a makrancosodást. Mit tehetek? Az autó 1.6-os, 2006-os kombi.
B.Fecó
Kedves B.Fecó!
Ha az esőzésekkel, vagy autómosással összekapcsolható a probléma (télen mindkettő elég gyakori lehet, főleg ha motormosás is volt néha), akkor esélyesnek látszik a nevezett motor tipikus beázó gyújtás problémája. A vezérműtengelyek között elhelyezett gyertyák itt is mélyen ülnek a hengerfejben és hiába rendelkezik a gyári kivitelű gyújtókábel szigetelőgallérral, a víz lassan beszivárog és a gyújtószikra inkább a hengerfejre húz át a kábelről még a csőben, minthogy a gyertyahézagot leküzdve az égéstérben tenné azt. Ha a gyújtókábeleket kihúzva nedvesség látható a kábeleken, esetleg víz áll a gyertya tövében, tuti itt a bibi. A gyertyák és kábelek ellenőrzése nem hagyható ki, az egyszer áthúzott szigetelés többet már nem lesz százszázalékos - száraz közegben még működhet. A gyertyán is sokszor látszódhat az eltévedt ív nyoma, ezt a hengert szolgáló gyertyát és kábelt inkább jobb cserélni.
A megoldás rövidtávú, mert a víz bejutása nem kizárható továbbra sem. Itt segít a globalizáció: az akkor még konszerntesó Volvókban is elérhető volt ugyanez a motor, csak egy motorburkolattal álcázták a FoMoCo feliratú motorteret. Ez a burkolat a megoldás, még a csavarok helye is rendelkezésre áll a Ford szelepfedélen is (azaz a szelepfedél is koppra ugyanaz). A burkolat felszerelésével a víz már nem jut be a gyújtáshoz és még el is mondható, hogy a Focus innentől Volvo motoros.
A burkolat cikkszáma: 30650468 és bármelyik alkatrész kereskedésben megrendelhető tízezer Forint alatti áron.
Remélem segíthettem, Gulyás Márk -www.deltamark.hu
Olvasóink írták
"Rendelkezésre áll a gyári módosított tömítésű ablakmosó fúvóka. Ugyanis az alatt folyik be a víz a motorháztetőről"
"Nem mindegy, hogy melyik 1,6-osra veszi a motorburkolatot. A 101 lóerős valóban jó, de a 116 lóerősre való már nem."