A pedál felengedése után is szorul a fék
Üdvözletem!
Az autó Fiat Bravo I(182_) 1.4 (182. AA) (59kW /80LE (1995-2001).
A jobb első fékem jóideje már szorulva maradt fékezés abbahagyása után. Komplett féknyerget cseréltem, és a fékolajat is kicseréltem azon az ágon frissre. Így is fog a fék a fékpedál elengedése után is még mindig. Az a kérdésem, hogy a főfékhenger lehet-e a felelős ezért a jelenségért? Megoldhatja a problémát a főfékhenger csere?
LB
Kedves LB!
A problémát a fékcső meghibásodása is okozhatja, általában a rugalmas gumifékcső képes ilyen jelenségre, de a fékcsövek vizsgálata javasolt a nyeregtől a főhengerig. A hibás gumifékcsövön kívülről nem fog semmi sem látszani az esetek nagy részében, ha az öregedésére jellemző mikrorepedések találhatóak rajta (kézzel meghajlítva 90-120 fokban), akkor amúgy is azonnal cserés a másik három (vagy több) társával együtt.
Ha az autó blokkolásgátlós, akkor az ABS "kocka", azaz aggregát is hibázhat hasonló módon, legtöbbször a belerohadt tizenéves fékfolyadék miatt.
A főfékhenger is gyanúban maradhat, ha a fékcsőcserék után sem szűnik meg a fékfolyadék nyomása az adott körben a pedál felengedése után. A főfékhenger hibája esetén nagyon sok esetben azonban a meghibásodott hengertérbe kötött másik kerékfék is szorulni szokott. De a variációk erre a témára elég nagy számban tapasztalhatóak.
Kötelességem jelezni, hogy a járművek fékjavítása erősen szakmai jellegű téma, a legjobb, ha szervizre / szakemberre bízza a dolgot, az ott kapott munkalap és számla egyben írásban adott felelősségvállalás is.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu