Benzinszűrő utólag?
Tisztelt Autódoktor!
Suzuki Wagon R+ 1.0 2001-es autómba szerettem volna kicseréltetni a benzinszűrőt, mivel indítási problémák kezdtek jelentkezni. A szerelő közölte, hogy ebben a típusban benzin szűrő nincs. Nem tudom ez hogy lehetséges, mert az ugyanilyen motorú Swiftben van szűrő! Ha valóban nincs szűrő gyárilag, akkor a motortérben érdemes-e egy szűrőt beépíteni az injektor elé, mivel az indítási problémák miatt cserélnem kell a befecskendező szelepet (nem két fillér) és nem szeretném ha ez is idő előtt tönkremenne a szűrő hiány miatt.
Köszönettel Csaba
Kedves Csaba!
Nagyon sok autóból már vagy két évtizede kihagyta a gyártó a cserélhető benzinszűrőt. Nekem az első hasonló szűrőkereső élményem - a végső sikerélmény nélkül - az évezred forduló előtt volt az akkor újnak számító Fiat Bravo esetében, abban már bizony nem volt cserélhető betét, noha a nagyker PAPÍR katalógusa bőszen hozta hozzá.
Az üzemanyagtankban a pumpamodulon levő durva háló és egy finom szita hivatott a tartály alján összegyűlt szennyeződést a rendszeren kívül tartani több-kevesebb sikerrel és ennyi. Ezért is érdemes néha belekukkantani a tankba (kitakarítva az alján összegyűlt zaccot) és ezért nem javasolt rendszeresen kétezerért tankolni a szegénységjelző lámpa állandó pislákolása mellett. Egy 2001-es autóban én erősen javasolok lassan egy tankszivattyú cserét, a Wagon R / Ignis járművekben viszonylag gyakran állnak meg a gyári szivattyúk ilyen korukra.
Utólagos szűrő? Hmmm... érdekes felvetés. A műanyag csövezés ellenére a dolog kivitelezhető (átalakításnak minősül), de azt gondolom, hogy ha az autó az elmúlt időszakot teljesítette jelen állapotában, akkor egy tank takarítással, új pumpával és a hozzá tartozó ÚJ előszűrőkkel a következő éveket simán teljesíti. A biotartalmú üzemanyag problémát okozható összetevőit meg a szűrő nem fogja megváltoztatni, úgyhogy én hagynám a gépet gyári kivitelben. Arra azért nagyon figyelni kell, hogy ha mégis utólagosan szűrősítene, nehogy a karburátoros autók kisnyomású, átlátszó alkatrészét építse be, mert az gyakorlatilag időzített bombaként bármikor elpukkanhat a tízszeres nyomáson.
Az injektorok halála a japán gyártó termékeiben nem feltétlenül a szennyeződések miatt következik be, a régi Swiftben is előfordul a probléma a központi befecsis példányoknál, pedig azokban tényleg ott a cserélhető filter alul a küszöb mellett. Más kérdés, hogy miért van sokszor gyári felirat azokon is aggastyán koruk ellenére...
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu