Szíjas vagy láncos az egyliteres Ecoboost vezérlése?
Tisztelt Autodoktor!
Vásároltam egy 2019-es évjáratú utolsó szériás B7DA motorkódú Ford C-Max 1.0 Ecoboost gépkocsit. Próbáltam utánanézni, hogy ez a motortípus milyen karbantartási ciklusokkal rendelkezik, mire érdemes odafigyelni, így belefutottam egy olyan dologba, ami kapcsán nem találtam pontos információt.
Amiben bizonytalan vagyok az autó kapcsán, az a vezérlés, ugyanis nagyon sok oldalon azt az információt találtam, hogy ez a B7DA motorkód ez már mondhatni a 3. generációja a Ford 1.0 motorjának (2011-2014, 2014 -2018 és 2018-), talán a Focus 4-es szériába is már ez került, így ebben már nem szíj hanem vezérműlánc került beépítésre. Ez valóban így van?
Mennyire tartós ez a lánc? Mikor kell cserélni ha egyáltalán kell? A korábbi szíjas verziónál úgy tudom a motort is ki kellett venni vagy meglehetősen megbontani a csere miatt, ennél a verziónál ez ugyan úgy fennáll (esetleg van beépítve olyan szíj aki miatt mégis meg kell bontani hogy hozzá lehessen férni)? Örömmel venném, ha tudna segíteni a kérdéses témában.
Üdvözlettel Péter
Kedves Péter!
A B7DA valóban láncos, mely esetében a gyár 240 000 kilométer, vagy 120 hónap után javasol cserét. A művelet itt is jelentős megbontással jár, de legalább nem kell annyira izgulni a használat közben, mint az olajban futó vezérműszíj esetében, ami miatt az öreg Henry bizonyosan nem rázna elégedetten kezet a felelős konstruktőrökkel.
A megbontás miatt a kiegészítő hajtószíjat mindig cserélni kell - a feszítő nélküli "sztrecsi" szíj cseréje az autópálya szélén lerobbanva esélytelen. A felhasznált anyagok legyenek gyáriak, vagy származzanak a gyári beszállítótól. Olajcsere 15 000 kilométerenként javasolt, ha sok a városi ingázás, talán még hamarabb is. Azt hiszem, dióhéjban ennyi.
Ha elektromos kézifék van az autóban, fagyos és nagyon áztató esős éjjelekre inkább ne engedje az automatikának, hogy behúzza azt, mert reggelre meglepetés érheti a ráfagyott/ráragadt betétek miatt. Használati utasítás végigolvasása kötelező, mint minden mai autó esetében.
Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu