Honnan tudhatom, mi van a motorban?
Tisztelt Cím!
Azt szeretném megkérdezni, hogy a mai "modern" belső égésű motoroknál, miből derül ki, hogy a kokszosodás megelőzése érdekében már részlegesen használnak szívócső befecskendezést is, nem csak alapvetően direkt befecskendezést. Szinte egyik prospektusban sem találok erre utaló információt.
Ha tegyük fel nem szeretném 70 ezer km-ként dióhéj tisztításnak alávetni a motort. Amennyiben van ilyen technikai részlet, ez miért nem marketing előny? Vagy miért kell elrejteni (csak szemrevételezéssel állapítható meg, ha hozzáférhető egyáltalán a szívócső befecskendező, és még a puszta jelenléte sem garancia, mert az üzemmódja rejtély). Pl.: Volkswagen 2.0 TSI, TFSI, vagy az 1.5T GDI Kia, Hyundai stb. Vagy a koksztól majd átég a rendszer, és lehet venni másikat... Van még korrekt autógyártó?
Tisztelettel: Lajos
Kedves Lajos!
Nem lennék egy autógyártó helyében sem, a "régmúlt" romantikus autógyártása már csak a múzeumokban (továbbá például a Parkoló Parádékon) tekinthető meg. Hogy ez a túlerőltetett technológiai hajsza hova fog kifutni, senki sem tudja. Rengeteg konstrukciós hiba van, ami a jármű tervezésekor nem derül ki, csak néhány év múlva jelentkezik - lásd kokszosodó szelepek/dugattyúk, átugró láncok, szánalmas nedves vezérműszíjak, túlkomplikált/gazdaságtalanul javítható eszközök, elrohadó bölcsők, beragadó EGR szelepek, tönkremenő ABS kockák stb...
De valahol a természet evolúciója is hasonlóan működik: az UV-zöld makákó elég hamar prédává válik, inkább a barna színű egyedek szaporodtak, sokasodtak. Ezért lesz húsz év múlva is működő nyolcszelepes, szívó-benzines Opel az utakon, viszont 1.0 Ecoboost nem biztos. Ez utóbbiban esetleg előfordulnak majd zöld makákók.
Az alvázszámból minden kiderül, melyik erőforrás van a géptető alatt. Ha autóvásárlás előtt áll, feltétlenül nézzen utána a vágyott tárgy jellemzőinek, ezt manapság néhány kattintással megteheti a márkaklubok virtuális felületein, az autós találkozók kötetlen beszélgetései folyamán, vagy érdeklődjön az autóját karbantartó szervizben, ahol szintén sok tapasztalat gyűlik a műszaki problémákról. Így megszerezhető az információ az aktuális motorkódról, verzióról, megoldásról, ami az adott típushoz tartozik. Nem hiszem, hogy hetvenezer kilométerenként kritikus helyzet alakulna ki egy átlagos használatú, direktspricces motorban, sokkal inkább 200 ezer kilométer után várható hasonló probléma. Akkor pedig igazán belefér egy kétszázezres karbantartási tétel szerintem, ami több is lesz, hiszen akkor már várható a generátor, indítómotor, benzinszivattyú első elkopása is, valamint az általános vezérlés-karbantartások is erre az időszakra esnek általában.
Napi szinten nyúzok egy 1.4 TSi-t, a rettegett, csattogóslepke-láncú sorozatból. Eddig 260 000 km van benne, bontatlan szívósorral. Eddig nincs nyoma koksszal kapcsolatos gondoknak. Ha lesz, úgyis jelzem majd.
Az éves, rendszeres karbantartás alkalmai ezért is fontosak, mert ekkor például a dugattyútetők megfigyelhetőek, a célműszeres vizsgálat során az esetleges égéskimaradások leleplezhetőek, az autós beszámolhat a felhasználási tapasztalatairól, így a szakavatott szakember össze tudja rakni a képet, ha motor mechanikai kockázat áll fenn - hasonlóan egy meszes érhálózat/vérnyomás problémák/szédüléses gondok esetén a háziorvosnál.
A mai felhasználó már egyre inkább tojik a műszaki tartalomra, felhasználni-elhasználni akar és lustálkodva utazni a szomszéd szobáig is (sajnos erre neveli a piac, a bolygó védelme hiú ábránd csupán, egy jól csengő marketing maszlag) A prospektusokban (létezik még olyan?) már ezer éve hangulatokat kap az érdeklődő: mosolygós családok, fiatal párok pózolnak a naplementében vagy a tengerparton, siker-fény-csillogás, fókuszban a termékkel. A "vigyázz a cuccaidra és sokáig használhatod majd őket" mottó már egy cégéren sem szerepel. Azaz majd kiderül. Én drukkolok az autóknak, autós majomként tehetnék-e egyebet? Fel a fejjel, vannak még jó autók, csak keresni kell őket.
Remélem segíthettem, Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Ketté szakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
