Indítás után hibalámpa, gyengeség, zörgés: lesújtott a Volkswagen-átok?

2024.10.06. 18:27

Kedves Szerkesztőség!

Volkswagen Touran 1,4 tsi (2009, 160 lóerő) autóm a Mátrában egy indítás után elgyengült, hibalámpát kapcsolt és motorja kicsit zörgősebben is jár. Hazajöttünk vele Szegedre, lehet vele menni, de sokkal jobban kell pörgetni, hogy előzzek, a turbók működését nem lehet érezni, feleségem Aveója simán gyorsabb.

A szerelőm a számítógépből kiolvasva benzinszivattyúra gyanakodott, kicserélték egy bontottra. Hiba nem változott sokat, a benzinnyomás is túl sok szerinte, a hibalámpa is azonnal visszakapcsol, egy újat javasoltak. Rábólintottam, beszerelték. Hiba maradt. Gyári újra beszélnének rá, az utángyártottat visszavennék, de kétségeim vannak.

Mit javasolnátok? Tibor

Kedves Tibor!

Nem pontosítottad, de ha jól sejtem a motoron levő nagynyomású szivattyúról van szó. Én nem vennék bele még egyet. Sőt, visszatenném a gyári, eredeti darabot, ha más gond nem volt vele. A hiba nem ott keresendő valószínűleg.

Ha az autó manuális váltós, és a probléma indítás után egyből jelentkezett, az ősi TSi-láncugrás átka sújtott le rátok. Ahogyan macskát sem simogatunk hátulról előre, ugyanúgy nem hagyunk láncos TSi-t csupán sebességben rögzítve - főleg nem lejtőn, pláne nem úgy, hogy a motor visszafelé tudjon mozdulni. Akár a frissen összerakott vezérlés is át tud úgy ugrani - hála a hibásan (vagy félig, vagy költségcsökkentve) tervezett gyenge rugójú, kilincsmű nélküli, olajnyomással működő láncfeszítőnek. Ezeknél az autóknál az első rögzítési pont legyen inkább a kézifék.

A szervizben a célszerszám behelyezésével egyből lebuktatható a tengelyek szinkronhibája, a megoldás kicsit bontogatós sajnos, de ez a velejárója a rendszernek. Ha a láncszett nem régi és a komponensek is rendben vannak, kopásmentesek, akár helyére is rakható a meglévő vezérlés a kockázatok és mellékhatások figyelembe vételével.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu