Garancián túl?

2002.07.26. 18:24

A gondom az, hogy az autó garanciája augusztusban lejár, és semmi reményt nem látok arra, hogy addigra megoldódjon a gond.

Tisztelt Jogász Úr!

Kérem erősítse meg elképzelésemet.
A problémám:
Vásároltunk egy Fiat Bravót, ami nem volt új, viszont még garanciális.
Sajnos rengeteg probléma volt az autóval, de eddig minden rendeződött a garancia keretei közt, egyet kivéve. A fűtés-rendszerben valami kontakt(?)hiba folytán rendszeresen fellép az a jelenség, hogy rázós úton maximális fokozatban elkezd fújni a ventilátor.
A szervizben eddig négyszer kísérelték meg a javítást, mindannyiszor cseréltek valamit, méricskéltek, de nyilván egy ilyen hiba felkutatása nem egyszerű dolog. A gondom az, hogy az autó garanciája augusztusban lejár, és semmi reményt nem látok arra, hogy addigra megoldódjon a gond.
Az én véleményem szerint ezzel a problémával továbbra sem az én költségemre javítják majd az autót. Ebben kérem megerősítését, vagy ellenvéleményét.
További kérédésem lenne, hogy az eladóval szemben felléphetek-e akármilyen kártérítési igénnyel? Az autót egy márkakereskedéstől vettük, bemutatóautó volt náluk. A hibát ők is észlelték, mert mielőtt elhoztuk az autót kicserélték a fűtéskapcsolót (viszont a szervizkönyvben ennek nincs nyoma).
Kérem, ha lehetséges mihamarabb válaszoljon, mert igen közel a garancia vége.

Válaszát előre is köszönve,
Fazekas Barna

Tisztelt Fazekas Barna!

Véleményem szerint az Ön esetében a garancia meghosszabbodik.
A Ptk. 308 §(5) szerint a dolog kijavítása esetében a határidő meghosszabbodik, a hiba közlésétől kezdődően azzal az idővel, amely alatt a jogosult a dolgot a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A dolognak vagy jelentősebb részének kicserélése esetén a szavatossági jog érvényesítésére biztosított határidő a kicserélt dologra (dologrészre) újból kezdődik.
Javaslom, hogy cseréltesse ki a hibás alkatrészt, ha ez nem lehetséges, a fennálló problémákat a szervizben jegyzőkönyveztesse, a javítási számlát őrizze meg.
A Ptk 306. § (1) Hibás teljesítés esetén a jogosult választása szerint kijavítást vagy megfelelő árleszállítást kérhet. Mivel ön a szavatossági igényével él, további kártérítésre ez esetben nem tarthat igényt.

Tisztelettel:
Dr. Bodolai László