Útiköltség megtérítése

2002.08.07. 11:12

Jogos az igénye, de csodálkoznék rajta, ha automatikusan figyelmeztetné önt erre a szerviz.

Tisztelt Szakértő!

2002. áprilisában Miskolcon Daewoo Matizt vásároltam autószalonban.
Az első kötelező átvizsgálás után 3 héttel észleltem először rendellenességet. Sárospatakon lakom, innen autóztam le Miskolcra garanciális javításra. Majd 2 hét múlva újra megtettem a 80+80 km-es utat oda-vissza.
Beállították, de mivel 1 nap elteltével újra észleltem a visszatérő hibát, harmadszorra is megtettem a távot Miskolcig - csak ezért - ahol is kicserélték a hibás alkatrészt.
Csak pár napja hallottam, hogy kérhettem volna a szervizben - mivel az autó még csak 3 hónapos - a javításkor az útiköltség megtérítését.
1. Az a kérdésem, hogy ez valóban így van-e?
2. Kérhetem-e utólag is? Ez csak adható vagy kötelezően jár, ha kérem?
3. Mit kell tennem legközelebb ha újból ilyen történik, illetve mit tehetek jelenleg?

Köszönöm válaszát!
Török Antal

Tisztelt Török úr!

A Ptk. vonatkozó paragrafusa szerint jogos az igénye, de csodálkoznék rajta, ha automatikusan figyelmeztetné önt erre a szerviz, nem erről híresek a márkaszervizek. Próbálja meg utólag elkérni a költséget, későbbiekben a szervizeléskor érvényesítse.
Ptk. 309. § (1) A szavatosság alapján fennálló kötelezettség teljesítésével összefüggésben felmerülő költségek a kötelezettet terhelik.

Tisztelettel:
Dr. Bodolai László