Garancia már megint
A központi képviselet válasza az volt, hogy ezzel a problémával nem tudnak foglalkozni, a felniket nem cserélik ki. Hangsúlyozni szeretném, hogy a felnik épek, tehát nem az útpadkával leütés és egyéb külső behatások miatt kezdtek rozsdásodni.
Tavaly július elején vásároltunk egy Daewoo Matiz típusú gépkocsit. Idén júliusban a kötelező szerviz alkalmával a szerviz alkalmazottjának előadtuk, hogy - a gondos ápolás, a dísztárcsa és garázsban tartás ellenére - az autó négy felnije csupa rozsdafolt. Természetesen -szokás szerint- nem vezették rá a munkalapra észrevételünket, ellenben megígérték, hogy felveszik a kapcsolatot a központi képviselettel, hogy ilyenkor mi a teendő. A központi képviselet válasza az volt, hogy ezzel a problémával nem tudnak foglalkozni, a felniket nem cserélik ki. Hangsúlyozni szeretném, hogy a felnik épek, tehát nem az útpadkával leütés és egyéb külső behatások miatt kezdtek rozsdásodni.
Abban szeretném a Jogász úr segítségét kérni, hogy ilyen esetekben milyen további lépéseket tehetek és ezek milyen eredménnyel kecsegtetnek.
Köszönettel: Gyimesi Zsolt
Tisztelt Gyimesi úr!
Írásban szólítsa fel a márkakereskedőt, vagy a központi képviseletet a garancia kötelezettség teljesítésére, megfenyegetve őket az esetleges jogi lépésekkel. Erre a levélre kötelesek válaszolni, és a válasz ismeretében lehet megtenni a további lépéseket. Amennyiben nem válaszolnak, akkor panasszal lehet élni a Fogyasztóvédelmi Főfelügyeletnél, illetve jogi úton lehet érvényt szerezni a garanciának.
Tisztelettel
Dr. Bodolai László