Négy nap után leálló Bravo
Mi rögtön szerelőt hívtunk, és a kereskedőt is értesítettük mindenről.
Múlt hét pénteken vettünk egy Fiat Bravót, ami 4 éves és 1.590.000 Ft-ba került.
Egy kereskedőnél vásároltuk, aki nem adott rá garanciát. Szóban említette, hogy 3 napon belül visszavihetjük az autót, ha bármi baja lenne, de írásunk nincs róla. 4 nappal a vásárlást követően (beleesett a hétvége), az autó leállt. Mi rögtön szerelőt hívtunk, és a kereskedőt is értesítettük mindenről.
Úgy néz ki, hogy az autóban az adásvételi szerződésben szereplő 48.000 km helyett valószínűleg több van, ugyanis több jel is erre utal. A probléma, amiért az autó leállt a vezérműszíj volt, ami százezres nagyságrendű kárt okozott a gépjárműben. Az eladó (kereskedő) még nem nyilatkozott, de mi szeretnénk tudni, hogy milyen jogaink/lehetőségeink vannak a kárunk megtérítésére.
A problémánkat még tetőzi, hogy csak a bankkal van adásvételi szerződésünk, mert az autót 6 éves részletre vettük. A kereskedővel csak az előleg befizetéséről van dokumentumunk.
Kérem tanácsát, hogy mik a lehetőségeink.
Szabó Tímea
Tisztelt Szabó Tímea!
Szavatossági igényt (kijavítás, megfelelő árleszállítás) csak akkor tudnak érvényesíteni a kereskedővel szemben, ha bizonyítható az, hogy a kocsi a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak nem felelt meg, illetve ha ő a hibáról tudott, arról nem tájékoztatta Önöket, és a kocsi normál piaci áron került értékesítésre.
Tisztelettel:
Autójogász