Mi legyen az itt ragadt Mercivel?
Áll itt hazánkban egy osztrák ismerősöm tulajdonában lévő 1978-as Merci. Magamévá tehetem valami úton, vagy sem? Még a bizonyos AF-től sem riadok vissza
A problémám:
Áll itt hazánkban egy osztrák ismerősöm tulajdonában lévő 1978-as Merci.
Magamévá tehetem valami úton-módon, vagy sem? Még a bizonyos AF-től sem riadok vissza.
Ha a kérdésemnek nincs értelme, akkor elnézést.
Kérem válaszoljon, minden megoldás érdekel.
Előre is köszönöm.
Tisztelt Anonymus!
Az 1978-as Merci legfeljebb bontásra alkalmas. A vám megfizetése nélkül Magyarországon
nem lehet forgalomba helyezni. Ehhez elöször el kell hagyja az országot a jármű,
az eljárás csak ezután indítható. A Vám- és Pénzügyőrséggel vigyázz! A jármű vámáru
és engedély nélküli birtoklása, értékesítése az értéktől függően bűncselekmény
vagy szabálysértés.
Üdvözlettel Autójogász
Szia Autojogász!
Megint itt lennék, mert a pár hónappal ezelőtti probléma egyre érdekesebbé válik.
Én érdeklődtem arról, hogy mit lehetne kezdeni 1 db Olaszországból behozott
Honda XL200L típusú motorkerékpárral, mivel olasz forgalmink nem nagyon van
hozzá.
Javaslatodnak megfelelően az MGA Kft-hez fordultam, de nem igazán tudtak segíteni.
Elküldtem nekik az alvázszámot és a motorszámot, amit ők továbbítottak is az
olasz hatóságoknak. Jött is a válasz: a gépjármű ismeretlen. Mikor megnéztem
az adatokat, eszembe jutott valami, mégpedig az, hogy már az, ami már az eredetiségvizsgálatnál
is feltűnt. Vagyis hogy a vámpapíron szereplő motor és alvázszám nem egyezik
teljesen azzal, ami a motorba bele van ütve.
Pontosabban a motoron levő számok a következőképpen néznek ki: HIMD xxxxxxxx(8 db szám), míg a vámpapíron a következőképpen szerepelnek: N HIMD 1 xxxxxxxx(8 db szám). A HIMD és a 8 db szám az megegyezik, csak az N és az 1-es nem OK. Egy milanói cég a vámpapír szerint az eladó. Mihez kezdhetnénk ezzel a motorral, mert rendszám nélkül még megvenni sem nagyon akarják, használni meg pláne mókás.
Az eredetiség vizsgálatot végző figura azt mondta az eltéréssel kapcsolatban,
hogy nem kell aggódni, biztos valami gyáregység kód.
Ha nem volt Olaszországban forgalomban a bicikli, akkor honnan tudhatnám meg,
hogy mégis honnan származik??????
Válaszodat előre is köszönöm, R.G.
Szia R.G.!
Ha az MGA-nak nem a motoron lévő azonosítókat adtad meg, akkor az ellenőrzés
könnyen lehet eredménytelen. Javaslom az ellenőrzés megismétlését, de legalább
konzultációt az ellenőrzést végző kft-vel, hogy az eredménytelenség oka lehet-e
az eltérés. Olaszországba gyakran Németországból vagy Svájcból importálják a
használt járműveket. Ha az eljárás továbbra is sikertelen, kérni kell a motorkerékpár
törzskönyv nélküli forgalomba helyezését. Így a jármű használható, csak az eladása
okoz majd egy kis fejtörést.
Üdvözlettel Autójogász
Dr. Mándi Sándor |
Dr. Mándi Sándor jogász a Közlekedési Igazgatás
országos vezetője volt, most váltott magánpraxisra. Szakmai tanácsait a TotalCar
olvasóinak természetesen ingyen adja. A rendszer hasonló az Autódoktor és a
Kárszakértő rovathoz: küldjön egy levelet a autojogasz@totalcar.hu címre a probléma rövid leírásával. A választ Autójogász rovatunkban olvashatják.