Mi legyen az itt ragadt Mercivel?

2001.03.29. 12:35

Áll itt hazánkban egy osztrák ismerősöm tulajdonában lévő 1978-as Merci. Magamévá tehetem valami úton, vagy sem? Még a bizonyos AF-től sem riadok vissza

Kedves Autójogász úr!
A problémám:
Áll itt hazánkban egy osztrák ismerősöm tulajdonában lévő 1978-as Merci.
Magamévá tehetem valami úton-módon, vagy sem? Még a bizonyos AF-től sem riadok vissza.
Ha a kérdésemnek nincs értelme, akkor elnézést.
Kérem válaszoljon, minden megoldás érdekel.
Előre is köszönöm.


Tisztelt Anonymus!
Az 1978-as Merci legfeljebb bontásra alkalmas. A vám megfizetése nélkül Magyarországon nem lehet forgalomba helyezni. Ehhez elöször el kell hagyja az országot a jármű, az eljárás csak ezután indítható. A Vám- és Pénzügyőrséggel vigyázz! A jármű vámáru és engedély nélküli birtoklása, értékesítése az értéktől függően bűncselekmény vagy szabálysértés.

Üdvözlettel Autójogász


Szia Autojogász!
Megint itt lennék, mert a pár hónappal ezelőtti probléma egyre érdekesebbé válik.
Én érdeklődtem arról, hogy mit lehetne kezdeni 1 db Olaszországból behozott Honda XL200L típusú motorkerékpárral, mivel olasz forgalmink nem nagyon van hozzá.
Javaslatodnak megfelelően az MGA Kft-hez fordultam, de nem igazán tudtak segíteni. Elküldtem nekik az alvázszámot és a motorszámot, amit ők továbbítottak is az olasz hatóságoknak. Jött is a válasz: a gépjármű ismeretlen. Mikor megnéztem az adatokat, eszembe jutott valami, mégpedig az, hogy már az, ami már az eredetiségvizsgálatnál is feltűnt. Vagyis hogy a vámpapíron szereplő motor és alvázszám nem egyezik teljesen azzal, ami a motorba bele van ütve.

Pontosabban a motoron levő számok a következőképpen néznek ki: HIMD xxxxxxxx(8 db szám), míg a vámpapíron a következőképpen szerepelnek: N HIMD 1 xxxxxxxx(8 db szám). A HIMD és a 8 db szám az megegyezik, csak az N és az 1-es nem OK. Egy milanói cég a vámpapír szerint az eladó. Mihez kezdhetnénk ezzel a motorral, mert rendszám nélkül még megvenni sem nagyon akarják, használni meg pláne mókás.

Az eredetiség vizsgálatot végző figura azt mondta az eltéréssel kapcsolatban, hogy nem kell aggódni, biztos valami gyáregység kód.
Ha nem volt Olaszországban forgalomban a bicikli, akkor honnan tudhatnám meg, hogy mégis honnan származik??????
Válaszodat előre is köszönöm, R.G.


Szia R.G.!
Ha az MGA-nak nem a motoron lévő azonosítókat adtad meg, akkor az ellenőrzés könnyen lehet eredménytelen. Javaslom az ellenőrzés megismétlését, de legalább konzultációt az ellenőrzést végző kft-vel, hogy az eredménytelenség oka lehet-e az eltérés. Olaszországba gyakran Németországból vagy Svájcból importálják a használt járműveket. Ha az eljárás továbbra is sikertelen, kérni kell a motorkerékpár törzskönyv nélküli forgalomba helyezését. Így a jármű használható, csak az eladása okoz majd egy kis fejtörést.

Üdvözlettel Autójogász




Dr. Mándi Sándor
Mi van, ha vásárlás után derül ki, hogy lopott az autó? Milyen szerződést írasson, ha külföldre megy a szomszédo autójával? Mikor kell PÁV? Mi van, ha műszaki vizsgán nem látszik a motorszám, és szigorúan néznek a vizsgabiztosok? Megbüntette a rendőr, ön szerint jogtalanul?

Dr. Mándi Sándor jogász a Közlekedési Igazgatás országos vezetője volt, most váltott magánpraxisra. Szakmai tanácsait a TotalCar olvasóinak természetesen ingyen adja. A rendszer hasonló az Autódoktor és a Kárszakértő rovathoz: küldjön egy levelet a autojogasz@totalcar.hu címre a probléma rövid leírásával. A választ Autójogász rovatunkban olvashatják.