2013.03.12. 14:26

Tisztelt Autójogász!

Kereskedésben vásároltunk egy Mitsubishi Galant típusú autót. Huszonnégy órán belül rejtett hibájára derült fény. Azon nyomban hívtam a kereskedőt hogy baj van, ö azzal érvelt, hogy működő autót adott el nekem. Jelen pillanatban az autó szerelőnél áll ugyanis most már nem indul be se. Azt mondta motorhibás javítása nagyon költséges. Kérdésem az volna, hogy milyen jogom van ez esetben a kereskedővel szemben?

Tisztelt Kérdező!

A kereskedővel szemben szavatossági igényt tud érvényesíteni. Kérheti a gépjármű kijavítását, kicserélését. Abban az esetben, ha a kereskedő nem vállalja, saját költségén elvégezett kijavítás számlával igazolt összegét követelheti a kereskedőtől vagy árleszállítást kérhet. Amennyiben kiderül, hogy olyan mértékű a gépjármű meghibásodása, hogy ennek ismeretében nem kívánja megvásárolni, elállhat a szerződéstől.

Abból a szempontból szerencsés helyzetben van, hogy nem Önnek kell bizonyítania azt, hogy a hiba a szerződés teljesítéskor már megvolt. Fogyasztói szerződések esetében ugyanis a hat hónapon belül jelentkező hibák esetében vélelmezni kell azt, hogy a hiba a teljesítéskor már megvolt. A kereskedő mentesül a szavatossági felelőssége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba a szerződés teljesítését követően keletkezett.

Tisztelettel:

Autójogász

dr. Lenkei Balázs

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.