Elkergetett a márkaszerviz, sehova se fordulhatok?
Tisztelt Autójogász!
Az után érdeklődöm, hogy milyen fórumot érdemes felkeresnem abban az esetben, ha egy garanciális javítást/hibát a márkaszerviz nem ismer el? Ha szerintük a hiba nem létezik, ha szerintük minden rendben van. Mi a következő lépcső?
Konkrétan: 2015-ös vásárlású új, középkategóriás autóm szellőztető rendszere esős időben, klíma használata során nemhogy nem párátlanít, hanem rendszertelen időközönként annyi vizet és párát prüszköl a műszerfalra, szélvédőre, hogy alig 10 másodperc alatt, átláthatatlanná párásodik az összes üvegfelület.
A pára nem meleg, de a lobogó víz intenzitásával bír. Mondanom sem kell, ez nem normális és roppant veszélyes. A márkaszerviz két munkafelvevője eltérő magyarázattal szolgált: "ki kell kapcsolni a belsőtér keringetést" ill. "esőben ez ilyen, mert az összegyűlő pára eláztatja a pollenszűrőt". Én ebbe nem kívánok belenyugodni, jelenleg a szervizzel levelezek, hogy fogadják a kocsit egyáltalán és ha találnak valamit, azt garanciális javításként kezeljék. Elutasításra számítok, ezért szeretnék felkészülni, hogyan kezeljem az ügyet? Kihez fordulhatok, ha a szerviz elkerget?
Üdvözlettel: Péter
Kedves Péter!
Az Ön által leírt helyzetben, ha a szerviz nem ismeri el a hibát, illetve a hiba garanciális jellegét, akkor az Ön által felkeresendő fórum a bíróság kell, hogy legyen. A bizonyítás első körben az Öné, hogy a hiba igenis létezik, és aztán jön a kérdés, hogy garanciális javítás körébe tartozik-e? Végső soron ezt is a bíróság fogja kimondani.
Azt javaslom Önnek, hogy mielőtt bírósághoz fordulna, a márkaszerviz helyett keressen fel egy igaz gépjármű szakértőt, aki a hiba fennállására vonatkozóan ad egy szakvéleményt. Valószínű, hogy egy esetleges perben is ugyanilyen vélemény születik, tehát erre már jóval nagyobb eséllyel fog reagálni a szerviz, hiszen gondolom nem a garancia tényével, hanem a hiba fennállásával kapcsolatban van vita.
Tisztelettel dr. Erdey Péter