Műszeregységet cseréltem, mit tegyek?
Tisztelt Autójogász!
Mi abban az esetben a teendő, ha a műszerfal meghibásodása miatt cserélni kellett a teljes műszeregységet (Golf IV). Ezt egy erre szakosodott szakműhely végezte el (szerezte be a cikkszám azonos műszerfalat bontóból, programozta fel, és állította be a kilométerszámot).
Ugyanakkor azt állítják, hogy teljesen pontosan nem lehet visszaállítani a műszerfalon megjelenő km számot a régieknek megfelelően, ezért a műszerfal kb. ötezer kilométerrel kevesebbet mutat az autó számítógépében tároltakhoz képest. Ilyenkor mi a teendő, hogyan tudom azt bizonyítani a későbbiekben, hogy nem visszatekertem az órát, hanem egy technikai gubanc áldozata vagyok? Egyáltalán lehet olyan, hogy nem tudják pontosan beállítani az kilométer-számlálót a műszerfalon az autóban tárolthoz képest?
Segítségét köszönöm előre is, András
Kedves András!
Azt javaslom, hogy minden dokumentumot őrizzen meg a javításról és esetleg egy igazolást is szerezzen be a szerviztől, a cseréről és ha gondolja tartsa meg a régi műszeregységet. Ezzel már biztosan tudja igazolni, hogy mi volt az oka a cserének és hogy nem manipuláció történt. Az, hogy lehetséges-e a pontos visszaállítás nem tudom, mert ez inkább műszaki, mint jogi kérdés. Mindenesetre az esetleges eladásnál a cseréről mindenképpen tájékoztassa az érdeklődőket.
Tisztelettel dr. Erdey Péter www.assisco.hu