Rámhúzta a pótot az autópályán előző kamion

2020.09.20. 13:13

das header

Tisztelt Szerkesztőség!

A napokban a következő helyzet alakult ki az M1-es autópálya Budapest felől Ausztria felé tartó Győrt elkerülő szakaszán. A győri Iparipark felhajtója magasságában, ami kellően lejtős a kamionok amúgy is tiltott egymást vagy mások megelőzésére, itt a külső sávon 100km/h-val tempomattal haladtam személyautómmal. Az előbb említett szakaszon egy kamionos lendületet véve nekiállt engem megelőzni, viszont a lejtő aljára érve elfogyott a lendülete és úgy hogy mellettem volt még a pótos része heves dudálás közepette rám húzta a szerelvényt.

Az ütközést csak a járművem elrántásával a leállósávba tudtam elkerülni, illetve gázadással, hogy újra a megfelelő sávba kerüljek. Ezt követően a mögötte feltorlódott autósok barátságát is élvezhettem mert szinte mindegyik dudálás és közismert kézjelekkel integetve haladt el mellettem. Úgy gondolom hogy én szabályosan használtam a pályát, mégis engem kezdett savazni a többi résztvevő, mondhatni igazat adva a kamionosnak. Nekem kellett volna fékeznem, hogy beférjen elém?? Szerintem nem. Nem mellesleg 3 gyermekem is az autóban utazott velem, és nem mondom hogy nem ijedtek meg a manőver láttán.

Ha a megengedett 130km/h-val közlekedem is, egyre gyakoribb az adott elkerülőn a jobbról illetve a leállósávból történő előzés, a szabályos kikerülő manővernél ami után amint lehet jobbra tartás van, be állnak az ember autójába és villogtatás, dudálás...stb. Kérdem én, hol van a rendőri jelenlét, gyakorlatilag napi szinten többször használom az adott szakaszt de nagyjából már csak a román tréleresekre érzékenyek a biztos urak.

Válaszát, véleményét az ügyben előre is köszönöm.

Üdv.:

András

Kedves András!

Valóban tilos előzni az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sávval rendelkező autópályán és autóúton - 6 és 22 óra között - a 7500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsival, vontatóval, valamint e járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel. Ezen kívül előzni sok más feltétel mellett is abban az esetben szabad, ha a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

Ilyenformán nem vitás, hogy a tehergépjármű sofőrjének magatartása többszörösen sérti a KRESZ-t. Az ön - illetve bárkié, aki hasonló helyzetbe kerül – kötelessége az ilyen közlekedési szituációban mégis a közlekedési baleset elkerülésére törekvés elsősorban a sebesség biztonságos megváltoztatásával, másodsorban kitérő manőverrel. Az ön és mások, különösen gyermekei élete és testi épsége fontosabb annál, mintsem engedjen a szabálytalankodó közlekedőnek.

Nem lehet minden Km-kőhöz rendőrt állítani, ön azonban használhat itthon fedélzeti kamerát. Ennek a felvégtelei alapján tehet szabálysértési feljelentést. A tehergépjárművekben működő menetíró készülék adatai alapján ideális esetben a tettes is azonosíthatóvá válik egy ilyen eljárásban.

Üdvözlettel:

Autójogász

Az Autójogász nem bíróság, és a fenti írás egy általános jellegű tájékoztatás, amely a kérdező által megadott információkon alapul. Vagyis hivatalosan fogalmazva: nem lehet teljes körű, és nem minősül egyedi jogi tanácsnak, mert nem biztos, hogy ismerjük az ügy összes részletét, és lehetnek olyan apróságok, amelyek ismeretében az itt közölt választól gyökeresen eltérő vagy akár teljesen ellentétes véleményt fogalmaznánk meg. Ezért ha bírósághoz fordulna, a konkrét ügyével kapcsolatban mindig keressen meg előtte egy hasonló ügyekben jártas jogászt, és kérje ki a tanácsát, mert nem szeretnénk, ha egy rosszul értelmezett Autójogász-válasz miatt kellene bíróságra szaladgálnunk.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.