Összetört Almera

2004.06.30. 20:17

Tisztelt Autójogász!

2003. év folyamán vásároltam egy Nissan Almera Visia Plus típusú autót akciós áron. (ennek még később jelentősége lesz) 2004. év február 7.- én megtörtént az elkerülhetetlen, Budapesten a Pólus Center előtt sikerült összetörni az autót a saját hibámból. Február 10.-én Annak rendje és módja szerint február 10.-én be is jelentettük az OTP GARANCIA BIZTOSÍTÓ RT.-nek.

Megtörtént a kárfelmérés és minden ami ezzel kapcsolatos és abban maradtunk az kereskedővel is hogy várunk amíg a biztosító lefolytatja a vizsgálatot és választ ad. Előzetesen totálkárra vették fel az autót, mert a javítás költsége irreálisan magas volt, az autó árához képest.

Ma 2004. május 20.-a van és eddig semmilyen érdemleges választ nem kaptam, kivéve egy levelet amelyben ez áll: „Ezúton tájékoztatjuk önt, hogy a 2004. év 02. hó 07. napján bekövetkezett és 2004. év 02. hó 10. napján bejelentett, 20040207-234 kárszámon nyilvántartásba vett kárügyben Társaságunk további vizsgálatot tart szükségesnek. A kárrendezési eljárás lezárásáról és annak eredményéről írásban értesíteni fogjuk, addig kérjük szíves türelmét.

Na most kérdem én, négy hónap nem elegendő a kár felmérésére, elfogadására és a kifizetésre? A türelmünk és a pénzünk lassan kezd elfogyni, ugyanis a karambol óta ugyanúgy fizetni kell az autó törlesztő részleteit, mintha meglenne az autó. Nem tudom, hogy ez csak a Summit Rt.-nél van így, vagy ez mindenhol így van. Már lassan az ötödik havi részletet fizetem egyenként 56000 forintjával. Időközben átvettem az új Toyota Corollámat amit részben a főnökömtől kölcsönkért pénzből vettem meg, amíg fizet a biztosító a cascóra.

Volt még egy másik probléma is, hogy furcsának találták azt, hogy a kereskedés miért adta olcsóbban az autót a listaárnál. Bár minden média fóruma lehozta ezt a reklámot, hogy Nissan Alméra akciós áron 2.990.000 Ft-ért, ajándék klímával. Ezért ez is furcsa.

A kérdésem az lenne, hogy a biztosító meddig húzhatja a döntést. Illetve, hogy miért nem tájékoztat a felmerülő esetleges problémákról?

Várom mielőbbi válaszukat!

Tisztelettel V. Csaba

Tisztelt V. Csaba

A biztosítók kárvizsgálati szabályai, melyeket a saját szerződési feltételeik és szervezeti működési szabályzatuk határozza általában meg kötelezően megszabják a saját eljárásaik határidejét, de az Önnek elküldött formalevélből arra lehet következtetni, hogy valamely körülmény speciális kivizsgálást tett szükségessé (ezt nem részletezném, de rengeteg speciális körülmény lehet, akár a gépkocsi adataival, állapotával, a kárszituációval kapcsolatos körülmények). A több mint két és fél hónapos reakcióidő azonban ez esetben is sok, esetlegesen fogyasztóvédelmi eljárást és az ezzel kapcsolatos jogkövetkezményeket is előidézhet, de mindenképpen javasolható jogi képviselő igénybevétele, aki esetleg odahathat, hogy a tárgyi vizsgálat felgyorsuljon. A gyakorlat szerint a kb négy-öt hónapos ügyintézési határidő (a káresemény bekövetkezésétől a biztosítási díj kifizetéséig) még elfogadható. A jogi szabályozás ez esetben konkrét kötelezően betartandó határidőket nem határoz meg, a törlesztő részletek megfizetési kötelezettségét a biztosító késlekedése pedig nem érinti, ugyanis ez nem függ a biztosítási jogviszony tartalmától, az akciós ár vonatkozásában pedig kereskedés és a részére értékesítő gyári képviselet vagy viszonteladó megállapodása alapján nyílhat mód az akciós ár további csökkentésére.

Tisztelettel:

Dr. Bodolai László