Szervízben elromlott alkatrész
A következő nem épp kellemes élmény ért a mai napon. Elvittem az autómat szervizbe, már meg volt beszélve, kopog a futómű egyértelműen féltengely probléma, ezért féltengely felújítás és az ékszíj is megérett a cserére. A szervizbe beálltam átadtam az autót, ez két nappal ezelőtt történt. A mai napon délelőtt hívtak a szervizből, hogy van-e valami speciális indítás-gátlóm a gyári immobiliser-en kívül, mert nem indul az autó. Mondtam, hogy semmi különös egyéni dolog nincs az autóban elvileg mennie kéne. Ez után hívtak egy óra múlva, hogy elromlott az osztófej, ezért nem indul a jármű. Mondták, hogy ez nekem újonnan 200.000 Ft, de megpróbálnak szerezni bontottat. Szereztek is egy fél óra alatt 47.500 Ft-ért. Én ezt kifizettem: mert kell az autó a hétvégére. Nem tudom a jog hogy rendelkezik a szervizben elromlott alkatrészekkel kapcsolatban, engem terhel-e a költség vagy a szervizt?
Üdvözlettel:
Nahlik Gábor
Tisztelt Nahlik Gábor!
A kérdésére nehéz konkrétan és általánosságban válaszolni, de az biztos, hogy az autószerelő megőrzési és gondossági kötelezettség mellett veszi birtokba az Ön gépkocsiját, az Önök között létrejött vállalkozási szerződés alapján. Természetesen elképzelhető, bár nem valószínű, hogy az autószerelő helytelen tevékenysége okozta az osztófej meghibásodását, de ezt csak az akkori állapotban elvégzett szakértői vélemény tudná egyértelműen megállapítani, illetve kizárni. Ezt pedig ugye a megrendelő nem készíttet, mert siet, kell neki az autó és további problémák is adódhatnak a kocsijával, ezért inkább gyorsan fizet. Még egyszer hangsúlyozom fogalmam nincs arról, hogy valóban szerelői behatás következtében ment-e tönkre az osztófej. Olyan szabály tehát nem létezik, hogy a szervizben elromlott alkatrész költsége általában a szervizt terheli, de egy azonnali szakértői vizsgálattal ez is megállapítható esetleg.
Tisztelettel:
Dr. Bodolai László