Biztosítás felmondásának szakaszai.
Azért írok Önnek, mert pórul jártam az Union biztosítóval. Külföldről behozott személygépjárművemet náluk biztosítottam Úgy a kötelező, mint CASCO biztosításokkal 2004 májusában. 2004 augusztusában leányom leadta náluk a külföldi biztosítómtól kapott a hazahozatalt megelőző időszakra vonatkozó három éves baleset-mentes vezetést igazoló angol nyelvű igazolást. Ez abban az irodában és azon személynél történt, ahol és akivel Szerződést kötöttünk, Budapest Dózsa György úti Union iroda. Biztosították arról, hogy minden rendben és 2005. januártól kapjuk meg az átsorolást és majd csökkentett díjakat kell fizetnünk januártól. Karácsonyi szabadságom alatt meglepődve olvastam a 2005 évi díjakat, melyben változatlan Bonus/Malus besorolás és díjak szerepeltek. Kiderült, hogy az Union Biztosító - elvesztette a leadott igazolást, a mi szerződő emberünk már nem dolgozik ott - hazudott a besorolás ügyében, mert visszamenőleg azonnal át kellett volna, hogy soroljanak és díjvisszatérítést adjanak a Hungária Biztosító szerint. Ráadásul még engem ugráltatnak, mert telefonon tett panasz bejelentés elfogadása helyett levelet iratnak velem - maguk az Union dolgozói tanácsolták, hogy jól teszem ha erősen reklamálok, mert idézem: tudja nálunk sajnos elég nagy a fejetlenség Budapesten!!!! Kérdéseim: Ott hagyhatom-e Őket évközben? Hol tehetek az Union biztosító ellen panaszt? Milyen ügyintézést várhatok egy ilyen cégtől kár esetén?
Üdvözlettel:
dr. Farkas János
Tisztelt dr. Farkas János !
A kötelező biztosításra vonatkozó kormányrendelet szerint a biztosítási időszak mindig a naptári évet jelenti, a biztosított a biztosítási év végére (utolsó napjára), azt legalább 30 nappal megelőzően mondhatja fel a szerződést írásban. A felmondás a biztosítóval szemben akkor hatályos, ha az a biztosítóhoz határidőben megérkezik. Eszerint a biztosítót év közben nem lehet otthagyni. A panaszát a biztosító vezetése mellett a Fogyasztóvédelmi Felügyelőséghez is eljuttathatja.
Tisztelettel:
Dr. Bodolai László