Úgy érzem, átvertek

2006.11.12. 22:59

Tisztelt Autójogász!

Sajnos igen kellemetlen helyzetbe kerültem-önhibámon kívül. 2006. szeptemberében vásároltam egy 5 éves, használt gépkocsit részletre. Ez az első autóm. A szalon üzletkötője nagyon rendes volt, mindent elintézett helyettem: kötelező+casco megkötése, hitel ügyintézése, átíratás; nekem csupán a kulcsért és a forgalmiért kellett mennem. A probléma ott kezdődött, amikor a Nagykörúton valaki vonóhoroggal megnyomta a kocsim elejét és távozott - betétlap hagyása nélkül persze. A sérülés csak komolyabb megvizsgálás után volt fellelhető, nem tűnt komolynak. Jelentkeztem is a szalonban rendesen (ugyanis bank, biztosításközvetítés, márkaszervíz, karosszéria, újautó szalon és még sok minden egyéb mással foglalkoznak egy helyen...) Ekkor kiderült, hogy nekem nem a teljeskörű, hanem egy "olcsó" cascom van - Tempo névre keresztelve - így nem 50.000 Ft-omba fog kerülni a 353.000 forintos kár kijavítása, hanem 190 ezer forint körül. Ekkor én elhoztam tőlük, mert irreálisnak tartottam az egészet - a kár összegét és azt, hogy én nem ilyen fajta cascot szerettem volna köttetni. Elvittem egy ismerős vidéki karosszériáshoz, aki szintén szerződésben áll a biztosítóval. Ekkor jött a biztosító visszaigazolása: 33.000 (!!!) forintot hajlandó fizetni a biztosító. Kérdésem: Ha a szalonnál csináltatom kb. 160.ezer forintot utal a biztosító, ha egy vidéki karosszéria lakatosnál akkor csak 33.ezret? Hogy lehetséges ez? Milyen alkatrészárakkal számolnak??? Ha a szalonban csináltattam volna meg akkor még a 190ezer mellé le kellett volna tennem még 130ezret utólag? Kinél lehet panaszt tenni ilyen esetben? A biztosító főigazgatóságánál, vagy egyből a fogyasztóvédelmi felügyeletnél? Nagyon nagy csalást sejtek valahol. Mit gondol, ki szeretne rajtam gazdagodni? Lehetséges ekkora ellentét? Válaszát előre is köszönöm!

Köszönettel:

Bt

Tisztelt Bt!

Ha panaszt kíván tenni, az adott biztosító központi ügyfélszolgálatán, a biztosítókat felügyelő PSZÁF-nál (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete Ügyfélszolgálat 1013 Budapest, Krisztina krt. 39. Levélcím: 1535 Budapest, 114. Pf. 777.) és a fogyasztóvédelemmel foglalkozó szervezeteknél is megteheti. Ha a panaszt a biztosító elutasítja, köteles indokolással ellátva írásba foglalni és Önnek megküldeni. Ha a PSZÁFhoz fordul, bejelentését tizenöt napon belül megvizsgálják, és - amennyiben a bejelentés alapján közvetlen intézkedésünk nem szükséges - a biztosítónak észrevételezésre és kivizsgálásra továbbítják. A biztosító észrevétele és a PSZÁF vizsgálata alapján tájékoztatják Önt a panasza elbírálásáról, de tudnia kell, hogy a a PSZÁF egyedi jogvitákba nem avatkozhat be. További panaszbenyújtási lehetőségek: Budapest Főváros Fogyasztóvédelmi Felügyelőség 1074 Budapest, Rákóczi út 54. 1364 Budapest, Pf. 234., Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület 1012 Budapest, Logodi u. 22-24., Ugyanezen a címen működik az INDRA Biztosítottak Országos Érdekvédő Egyesülete is. Végső soron, pedig még ott a bírói út, de véleményem szerint a fogyasztóvédelmi szervezetek a megfelelő iránymutatással el fogják Önt látni.

Tisztelettel:

Dr. Koszoru István