Új autó meghibásodásai
Tisztelt Autójogász!
2004 évben újonnan vásárolt személygépkocsimmal, garanciális problémák merültek fel. A vásárlást követően 2 hónapon belül jeleztem az egyik problémát, amit a mai napig nem orvosolt a gyártó - forgalmazó, egyébként több probléma is előjött azóta, ami szintén hasonló orvoslatot nyert, ill. nem nyert. Ráadásul az illetékesek meglehetősen ellenszenvesen is kezelik a problémákat. Sajnos az autó magyarországi képviseletének ilyen ügyeivel foglalkozó vezetője is ezt a magatartást tanúsítja. Kihez lehet fordulni a problémákkal? Az autó céges tulajdon. Válaszát előre is köszönöm.
Üdvözlettel:
S. Gábor
Tisztelt S. Gábor !
Sajnos elég gyakran lehet találkozni az Ön által leírt problémával szinte bármely márka esetén. Ki nem elégített követeléseivel fordulhat a bírósághoz, polgári peres keresetben kérheti, hogy a bíróság kötelezze a magyarországi képviseletet pl. kijavításra, kicserélésre vagy esetleg árleszállításra, kártérítésre. A perben Önnek bizonyítania kell, hogy a meghibásodásokat, problémákat a forgalmazó nem orvosolta, csatolnia kell a hibákat feltáró szervizlapokat és a peren kívüli rendezés érdekében folytatott levelezést (érdemi nyilatkozatokat) és egyéb bizonyítékokat is. Panasszal fordulhat továbbá a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez is.
Tisztelettel:
Dr. Koszoru István