Károkozás miatt felmondott a biztosító
Tisztelt Autójogász!
A kötelező biztosításom B10-es kategóriájú. A nyáron volt egy balesetem, amelyben elismertem a felelősségemet. A balesetben az én autómon egy karcolás keletkezett, a másikon is hasonló mértékű sérülés volt. Azóta a biztosítótól semmiféle tájékoztatást nem kaptam, viszont november közepén váratlanul felmondták a biztosításomat. Érdeklődésemre a biztosító kioktatott, hogy 1.5 millió forintos kárt okoztam és jobban tenném ha nem csodálkoznék. A káresetet kezelő ügynökség szerint ők 300.000 Ft kárigényt jeleztek a biztosító felé, de fizetésre még nem került sor, mert még le se zárult az ügy. Kérdésem, hogy jogosan járt-e el a biztosító? Ha igen, milyen módon lehet, érdemes fellebbezni a döntés ellen?
Tisztelettel:
B.J.
Tisztelt B.J. !
Először is forduljon a biztosítóhoz és kérjen iratbetekintésre lehetőséget, így meggyőződhet róla, hogy biztosítását mi alapján mondták fel, ténylegesen mi történt meg és mi nem. Ha nem ért egyet, vagy úgy látja, hogy nem megfelelően intézték az ügyét, a PSZÁF-hoz (Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete Ügyfélszolgálat 1013 Budapest, Krisztina krt. 39. Levélcím: 1535 Budapest, 114. Pf. 777., Telefon: 06-40-203-776) is fordulhat. A tőlük kapott tájékoztatás alapján eldöntheti, a továbbiakban milyen lépéseket tegyen.
Tisztelettel:
Dr. Koszoru István