Pontatlan nyilvántartás a biztosítónál

2007.03.28. 22:39

Tisztelt Autójogász!

A következő problémával fordulok Önhöz: 2005-ben vásároltam személygépkocsit, annak rendje-módja szerint átírattam stb. a biztosítást a MÁV-nál kötöttem! Tavalyi év során kezdődtek a problémák: egy rendőri igazoltatás során. Nem kis meglepődésemre a rendőrhölgy bevonta a forgalmimat, mivel az ő nyilvántartásuk szerint nem volt biztosításom a szgk-n. Hiába igazoltam befizetett csekkel, nem felelt meg neki, csak a bevitt kötvénnyel tudtam igazolni a biztosítás meglétét (aznap bevittem). Vissza is adták a forgalmit, hogy intézzem el a biztosítóval ezt a problémát. Utána számos telefon, fax, email, levél stb. Minden rendben, elnézést kérünk a nyilvántartórendszerünk hibája! hmm! A mai napig minden rendben is volt, amíg meg nem kaptam a biztosító levelét, miszerint díj nem fizetés miatt, megszüntették a biztosításomat! Természetesen mindent befizettem időben és a csekkjeim is megvannak! Kérdem Öntől, nem lehet biztosítót váltani év közben ilyen okok miatt?

Tisztelettel:

Gábor

Tisztelt Gábor !

Évváltáskor és tulajdonosváltáskor valamint az autó végleges kivonásakor lehet elhagyni a MÁV-ot. Mutassa be a befizetéseket igazoló csekkjeit és várja meg az év végét. Levelét mások okulása érdekében is teszem közzé azzal a megjegyzéssel, hogy az olcsóságnak ára van. Ha év végén biztosítót vált, nagy körültekintéssel járjon el, próbáljon mindent dokumentálni, a felmondást személyesen adja át aláírás ellenében vagy tértivevényes levélben küldje el és ne az utolsó héten intézze. Nagyon sokan pórul jártak a legutóbbi évfordulón amiatt, hogy új biztosítónál kötöttek biztosítást, ugyanakkor a korábbi biztosítás felmondása "nem ért be időben", díjnemfizetés miatt felmondtak nekik, emiatt kénytelenek újra kötni a biztosítást a régi biztosítónál elveszítve a bónuszt.

Tisztelettel:

Dr. Koszoru István