A biztosítók huncutkodásai
Tisztelt Autójogász!
2006-ban vásároltam egy autót, melynek a kötelezőjét egy másik biztosítónál kötöttem meg.(nevezzük "A" biztosítónak) A régi autómat októberben sikerült eladni, melynek biztosítása a "B" biztosítónál volt megkötve bonus 10 fokozatban. Mérlegelve a biztosítók tarifáit, úgy döntöttem, hogy az új autónak a kötelezöjét átviszem a "B" biztosítóhoz. November elején a "B" biztosító ügyintézője át is vette tőlem a szükséges iratokat, valamint az első negyedévre díjelőleget, mondván hogy a továbbiakban rendezi az ügyet. Ezzel szemben az "A" biztosítótól decemberben kaptam egy értesítést, miszerint nem tudják elfogadni a felmondásom, mert az hozzájuk dec. 4-én érkezett be. A "B" biztosító ügyintézője kérdésemre elmondta, hogy ő nov. 27-én postázta a felmondást sürgősségi ajánlott küldeményként, csak az "A" biztosító feltehetőleg nem volt hajlandó átvenni dec 4-e előtt. A dolog pikantériája még, hogy az "A" biztosító küldte az új negyedéves számlát is, ami lényegesen magasabb a tavalyinál. Mindez elég tisztességtelen magatartásra utal, melyért nem tudom, hogy ki lehet a felelős, és hova fordulhatok jogorvoslatért. Azt tudom, hogy én nem hibáztam ezügyben és díjtartozásom se volt soha.
Köszönettel:
R. Sándor
Tisztelt R. Sándor !
Sok hasonló tartalmú levél érkezett hozzám a közelmúltban az Ön által is leírt trükkökre panaszkodva, ezért is tesszük közzé levelét. A sérelmezett eljárás miatt magához a biztosítóhoz is fordulhat panasszal, bár ennek az adott helyzetben nem sok értelme van. Fordulhat a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez és a PSZÁF-hoz is, ezek elérhetőségeit megtalálja a www.fvf.hu és a www.pszaf.hu honlapokon. Az elmúlt biztosítási évforduló szomorú tapasztalata, hogy nem bízhatjuk ügyeinket másra, lehetőleg mindent kézben kell tartanunk.
Tisztelettel:
Dr. Koszoru István