A kútnál rosszul jártak el

2007.12.31. 18:15

Tisztelt Autójogász!

Pénteki napon vásároltam egy benzinkútnál matricát. A bizonylatot és az igazoló matricát is megőriztem. A rendszámom és dátum hibátlanul szerepel rajta. Rá egy hónapra (most) mégis kaptam egy levelet miszerint az adott napon és 2 nappal később matrica nélkül közlekedtem, ezért fizessek be a csatolt csekkel együtt 24 000ft-ot, ha ezt nem teljesítem, 15 napon belül akkor pedig 126 000Ft-ot! Felhívtam a pályamatricához tartozó ügyfélszolgálatot, ahol azt az információt kaptam, hogy a vásárolt vonalkódhoz nem az én rendszámom tartozik és valószínűleg a benzinkútnál hibáztak. Lehet, hogy több matricát is eladtak egy vonalkóddal (nem értem hogy lehetséges ez). Kérték, küldjem el a bizonylatot és a forgalmim másolatát, és kivizsgálják az ügyet. Mivel nem én hibáztam, akkor milyen jogon követelnek azonnal fizetést tőlem...ha pedig Ők hibáztak, akkor egy sima elnézéssel el van intézve a dolog?? Arról nem beszélve, hogy egy évig meg kell őrizni ugyebár a bizonylatot és bármikor követelhetik visszamenőleg. Milyen jogom van ilyenkor a felháborodás maximális kinyilvánítására?? Várom mielőbbi válaszát!!!

Köszönettel:

N. Szabolcs

Tisztelt N. Szabolcs!

A nyilvánosságra hozás jó eszköz. Reklamációját megismételheti, esetleg megírhatja a fogyasztóvédelmi felügyelőségnek is, az elkövetett hibáért további elégtételt ugyan nem fog kapni, de legalább jelezte egy jó drágán igénybe vett szolgáltatás rossz minőségét, alacsony színvonalát. Sok kicsi reklamáció sokra megy. Aki pedig kicsit bizonytalanabb, mint Ön, utánajárás és reklamáció nélkül befizeti hasonló esetben a pótdíjat, örülök, hogy Önnél legalább kiderült, hogy a szolgáltató gépezet is össze tudja keverni a dolgokat.

Tisztelettel:

Dr. Koszoru István