Visszahelyeztek A00-ba

2008.04.23. 19:21

Tisztelt Autójogász!

2007. augusztusában vásároltam egy autót, amire a jelenlegi biztosítómnál kötettem KGFB-t, akkor nem kellett befizetnem semmilyen díjat, a biztosító kiküldött egy szerződést A00 bonuszban. Ekkor felhívtam őket és kértem, hogy helyezzék át az érvényes B05 fokozatba, amibe tartoztam. Ez meg is történt és a csekken is helyes összeg szerepelt. A befizetési határidő 2007. 11. 24 volt. De! Ez időben lett volna lehetőség, hogy biztosítót váltsak és többszöri félreinformálás folytán (amiben nem tudták eldönteni, hogy jogosult vagyok-e hűség kedvezményre az előző autóm után, azt ajánlották, hogy mondjam fel 2007.december.31-el a jelenlegit, majd kiderült, hogy ez így nem jó és azt a kedvezményt is elveszítem, amit eddig adtak) és a 2008-as biztosítási szerződés intézése miatt késtem a befizetéssel. 2007.11.30.-án utaltam az összeget. Majd ezen szerződést díj nemfizetési felszólítás nélkül, felmondták 2007.dec.13.-án. Ekkor azt mondták, hogy sajnálják, próbáljak meg egy levelet írni, hogy méltányossági alapon helyezzék érvénybe a biztosításom. Fax-on megtörtént, a pénzt többször is elutaltam még 2007. decemberben is a biztosítónak, amit folyamatosan automatikusan visszautaltak. Többször felhívtam Őket, hogy most végül hogyan döntöttek!? 2008. január 22-én felhívtak, hogy sajnálják, de A00-ba visszahelyeztek. Kérdésem, mit javasol, hová fordulhatnék segítségért, hogy ne veszítsem el a B06-ot, ami 2008-ban megilletett volna? Elismerem, KÉSTEM, de még csak késedelmi felszólítást sem kaptam_ B06-ba nem két nap alatt kerül az ember.

Tisztelettel:

F. Gábor

Tisztelt F. Gábor!

Nem egyedi az esete. Főleg változások, jármű eladás, másik vétele vagy évváltás során szokott megtörténni, hogy telefonon téves tájékoztatást kapnak az ügyfelek, illetve nem kapják meg időben a csekket és néhány nap csúszás miatt a sok év alatt megszerzett bónuszt elveszítik. A jogszabály (190/2004-es számú kormányrendelet) méltányossági lehetőséget nem tartalmaz, írásbeli felszólítási kötelezettséget a biztosítók számára nem ír elő. Ezeket a biztosítók saját belső szabályzataik tartalmazhatják, ez azonban mégsem jellemző. Még a PSZÁF is azon az állásponton van, hogy az ügyfelek kötelessége is a fizetési határidők nyomon követése és a határidőben való fizetés, ennek hiányában jogos a díjnemfizetés miatti felmondás. Ilyen esetben gyakorlatilag azt várnák el az ügyféltől, hogy pl. a korábbi csekkek adatai alapján pl. banki utalással teljesítse a fizetési kötelezettségét, az esetleges túlfizetést majd visszautalják. Az Ön esetében ennél jobb volt a helyzet, mert kapott csekket fizetési határidő megjelöléssel, amit elmulasztott befizetni, így eredményesen nem reklamálhat.

Tisztelettel:

Dr. Koszoru István