Nem megfelelő társaságot választottam?

2008.04.23. 19:37

Tisztelt Autójogász!

2007. szeptemberében vásároltam autót kereskedőtől, a biztosítást egy alkuszcégen keresztül kötöttük meg. Ez annyit jelentett, hogy az első negyedévet az alkuszcégen keresztül rendeztük, majd ezután minden ügyintézés és díjfizetés közvetlen a biztosítóval történt. Ekkor merültek fel hiányosságok az adatok igazolásában főként kedvezménnyel kapcsolatban, amit sikerült pótolni. Majd egy hónap múlva kaptam egy fizetési felszólítást (a vételtől dec.31-ig időszakra), amit sikerült igazolnom a csekk másolatával. Később kaptam az értesítőt, hogy biztosításom rendezve van dec. 22-ig, valamint a következő negyedévre szóló csekket, amit befizettem. Január 21-én kaptam a következő levelet a biztosítótól, hogy 2007. dec. 22-én megszüntették a biztosításomat díjnemfizetés miatt. Ez így korrekt? Ha azt a pénzt még nem kapták meg, nem kellett volna egy felszólító levelet küldeni? Vagy minden befizetés után igazolást is kellene küldenem? Vagy csupán nem a megfelelő társaságot választottam? Hogy tudok évközben biztosítót váltani?

Tisztelettel köszönöm a válaszát:

K. Ferenc

Tisztelt K. Ferenc!

Év közben nem tud biztosítót váltani még ilyen esetben sem. Leveléből én nem tudom megállapítani, hogy jogosan jártak-e el Önnel szemben, mindenképpen egyeztessen velük akár személyesen is, ha úgy érzi, valami sántít a dologban, panasszal fordulhat a PSZÁF-hoz vagy a fogyasztóvédelmi felügyelőséghez. Azt tudnia kell, hogy pár napos késedelem esetén is jogosan mondanak fel díjnemfizetés miatt és nincs olyan kötelezettségük, hogy előtte írásbeli felszólítást küldjenek.

Tisztelettel:

Dr. Koszoru István