Nem fizet a biztosító
Tisztelt Autójogász!
2007. augusztus elején egy hölgy a parkolóban beletolatott az addig sérülésmentes 2004-es VW Passatomba, a kárt elismerte, együtt bementünk a Köbe Területi képviseletére, Miskolc, Szentpéteri kapu 80. Mivel a kárszakértő nem volt bent az irodában, az adatlap kitöltése után adtak egy terminust 2007. 08. 06-ra. Szlovákiában lakom, a kocsim szlovák rendszámú. Miskolc - Rimaszombat 80Km 2x alkalmanként. A megadott időpontban a kárfelmérés megtörtént. A javítás folyamán kiderült, hogy megsérült a jobb ajtótükör motorikus része így újra leutaztam Miskolcra, hogy ezt a kárrészt is bevezessék a jegyzőkönyvbe. A komplett javítás után (2007. 10. 19) elküldtem a hivatalos számlát, úgy postán mint elektronikus levél formában is a Köbe miskolci irodájába a megfelelő számlaszámokkal. Több alkalommal érdeklődtem a miskolci irodában, hogy hol késik a kártérítés összege, ahol utoljára azt a választ kaptam, hogy nem tudnak segíteni, mert a teljesítés az AVUS hatáskörébe tartozik és adtak egy telefonszámot, amelyen soha senki nem volt illetékes az engem érintő ügyben! Ezzel kapcsolatban kérem a tanácsát. Minek fizetni a kötelező biztosítást Magyarországon ha a biztosító "Köbe " nem fizet, vagy csak külföldre nem fizet?
Tisztelettel:
K. László Szlovákia
Tisztelt K. László!
Sajnos a károkozó hölgy által választott biztosító egyike azoknak a társaságoknak, melyekre a hozzánk eljutott információk szerint ez a gyakorlat jellemző. Tanácsom: 1.) bombázza panaszlevelekkel a különböző felügyeleti szerveket: Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete Ügyfélszolgálat Levélcím: 1535 Budapest, 114., Pf.: 777., Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Észak-magyarországi Regionális Felügyelősége 3301 Eger, Pf. 81., vagy Miskolci kirendeltsége 3501 Miskolc, Pf. 589., 2.) fogadjon egy helyi ügyvédet.
Tisztelettel:
Dr. Koszoru István