Pórul jártam az átszerződéskor
Tisztelt Autójogász!
2007. december hónapban férjem rábeszélésére belementem a biztosító váltásba, mert egy ismerőse, kedvezőbb díjat ígért. Aláírtam a szerződéseket, amiket kaptam, és mondta az ismerős, aki egy alkusznál dolgozik, hogy a többit bízzuk rá, Ő intézi majd. A régi biztosítómnál (K&H) B10-ben voltam, és 4.161 forint volt a negyedéves biztosítási díjam. Először nagyon meglepődtem, mikor Groupama biztosító (akihez mentem volna) kiküldött egy 8.311 forintos csekket. Felvettem a kapcsolatot az ismerősünkkel, aki azt a tájékoztatást adta, hogy fizessem be a csekket, a többletet pedig majd jóváírják. Közben kaptam régi biztosítómtól (K&H) egy levelet, hogy díj nem fizetés miatt meg fogják szüntetni a szerződésemet. Emiatt újból egyeztettem az ismerősünkkel, hogy mit kell tennem. A válasza az volt, hogy ne fizessek semmit K&H felé, minden rendben van, minden el van intézve. Nemsokára a fenti esetre kaptam egy levelet K&H-tól, melyben közlik, hogy a szerződésemet felbontották díj nemfizetés jogcímén, ami miatt a Bonusz 10 kedvezményemet elvesztettem! Ismételten felhívtam ismerősünket, hogy kaptam egy ilyen levelet, mit tegyek. Erre azt válaszolta, hogy fizessem be K&H részére a 4.161 forintos csekket, és menjek vissza a régi biztosítómhoz, mert valami baj van, valamit elrontott. Vissza is mentem a biztosító kirendeltségébe, azonban ez sajnos késő volt, a befizetett csekket nem fogadták már el, és sajnos a Bonusz 10 kedvezményt sem kaptam vissza. Egy teljesen új biztosítást kellett kötnöm, A0-s szintről indulva, amikor is 12.000 forintot kellett kifizetnem! Eközben ismerősöm odatelefonált ahhoz a biztosítási alkuszhoz, akinél anno a K&H biztosítást is kötöttük, hogy oldja meg az ottani ügyintéző és K&H ezt az ügyet, mert Ő már nem tud semmit tenni. Az ottani hölgy maximális segítségével megírtunk egy kérelmet, hogy visszakaphassam Bonusz 10 kiemeltségemet, azonban ezt Társaság elutasította. Hölgy tájékoztatott, hogy az a baj, hogy K&H biztosítóhoz nem érkezett meg Groupama-tól semmilyen felmondó nyilatkozat, így, gyakorlatilag K&H biztosító bontotta a szerződést, mert hozzájuk a díj nem érkezett meg. Mivel nem vagyok nagypénzű ember, igenis fontos számomra, hogy visszakapjam a Bonusz 10 kiemeltségemet, így újra a régi díjat fizethessem a jelenlegi 9.246 forint helyett! Nem az én hibám volt, hogy nem minden dokumentumot töltettek ki velem. A váltáshoz nem értek, de nem is kell, hiszen ezért vannak az illetékes kollégák, hogy megfelelően tájékoztassanak! Ez nem történt meg. Nem érzem magam hibásnak azért sem, mert folyamatosan eleget tettem az ismerős kéréseinek, miszerint fizessem be a 8.311 forintot, aztán a 4.161 forintot! A végén pedig köthettem egy új biztosítást, ahol kifizettem még 12.000 forintot! MABISZ sajnos ezen dolgokba nem szól bele, mit tehetek? Nagyon köszönöm!
Tisztelettel:
T. Tamásné
Tisztelt T. Tamásné!
Ha hiányosan töltötték ki a papírokat és emiatt a korábbi biztosító nem fogadta el az átszerződést és ezt Ön a rendelkezésére álló papírokkal tudja igazolni, terjesszen elő kárigényt az alkusz cégnél. Írja le mi történt, ebből mekkora kára keletkezett, igazolja a rendelkezésére álló iratokkal. Ha nem kap kielégítő választ és intézkedést, akkor panaszt tehet a PSZÁF-nál, a fogyasztóvédelmi hatóságnál és/vagy kártérítési pert indíthat az alkusz ellen. Újra közeledik a biztosítóváltás időszaka, ezért fontos, hogy ennek során körültekintően járjanak el. Ez a történet pedig jól példázza, hogy az elhagyott, leváltott biztosító mennyire lesz méltányos velünk egy baki esetén - semennyire.
Tisztelettel:
Dr. Koszoru István