Mitsubishi L200-keréknyomás
A 3 baros nyomás önmagában nem okozhat semmiféle problémát.
A következő lenne a problémám:
Van egy 2002 februári L200, melyet a 265/70 R16 gumikkal vettünk, s ennek a keréknyomás-adattábláján az áll, hogy 1,8 és 2,0 bar-ra kell őket felnyomni, de szerintem ez nem ehhez a mérethez való nyomásadat, mert akárhol keresek rá gumit,(mert lassan itt az ideje; 100 000 km-en túl vannak a Bridgestone Duellerek.) mindenütt ezt a méretet adják 205/80R16S, de hát erre a jószágra nagyobb jutott s a 2,0 báros nyomással is igencsak laposnak tűnik.
A gumi induláskor erősebb gázadásra nyikorog, mintha kaparna is egy kicsit, s kanyarban se olyan stabil (dől- billeg), ezért én 3,0 barra nyomom fel, így minden előbb felsorolt probléma megszűnik. Okozhat-e valami problémát ez a nyomás az abroncsoknak?
A Bfgoodrich márkáról mit tudsz?
Előre is Köszi!
Tsaba
Kedves Tsaba,
Az én információim szerint a 265/70 R16 nem lehetett gyári méret az L200-on
.A gyári méret vagy 235/75 R15, vagy pedig 235/70 R16. Ha ez így van, akkor itt a keréknyomás a legkisebb probléma. A 205/80 R16, vagy 205 R16 valóban jó alternatívája lehet az általam leírt gyári méreteknek. A Mitsubishi által előírt nyomásértékek ezeknél a méreteknél biztos működnek is. A jelenleg felszerelt méret önmagában okozhatja az autó instabilitását, bizonytalan futását, hiszen a gyári és e méret átmérőjében 4! cm a különbség. Ha amúgy is cserére szorulnak az abroncsok, javaslom a 235/70 R16, vagy a 205 R16 méret felszerelését!
A 3 baros nyomás önmagában nem okozhat semmiféle problémát, de jelen esetben nem ez a megoldás, ez csak tüneti kezelés.
A BFGoodrich márka a Michelin-csoport tagja, tradícionálisan a terepjáró- éa SUV-kategóriás abroncsaival jeleskedik, s ezt semmi sem bizonyítja jobban, mint a Parizs-Dakarokon elért eredmények. Ilyen jellegű járművekre bátran ajánlhatók.
Üdv,
Gumidoki