Tárolási hiba?
Én rendellenes, fűrészfogas kopásra gyanakszom
98-as Nissan Primerám van, 195/60 R15-ös Michelin Exalto (nyári) és Matador MP58 Silica (téli) garnitúrákkal.
Múlt héten négy hónap téli szezon után visszarakattam a nyári gumikat, és a nyomás korrigálása után - a gumis 2,8...2,5-re fújta őket, leeresztettem 2,2..2,0-ra - a gumik dübörögnek.
Természetesen az elsők kerültek hátra, és fordítva. Sajnos megtudtam, hogy rosszul tároltam őket, mivel a felni nélküli gumikat egy internetes honlap szerint futófelületükre állítva kell tárolni, én pedig lapjára raktam, ráadásul egymásra tornyozva. Mit lehet kezdeni a dübörgéssel? Később bekopnak-e? Esetleg a dübörgés az aszfalt hőmérsékletének növekedésével enyhülhet-e?
Tisztelettel:
Bécsi Zoltán
Kedves Zoltán,
Ez nem tárolási hiba! A helyes tárolás - leszerelt állapotban - valóban az, amit Ön említ.
Én rendellenes, fűrészfogas kopásra gyanakszom, ami elő szokta idézni ezt a jelenséget. Ha valóban ez a probléma, akkor a fűrészfogazódás mértékétől függ, hogy idővel bekopik-e az abroncs, avagy nem.
Ezt a legtöbb gumis meg tudja állapítani, miután megnézte az abroncsokat.
Üdv,
Gumidoki