Carina E-abroncsméret
Szóba jöhet az is, hogy a Nokian kerüljön hátra, elöl pedig legyen a gyári gumiméret,
Nemrég 92' Toyota Carina E 1.6 Xli-re (gyári méret 185/65 R14) vettem 2 db Nokian Movenza2 205/60 R14 V indexű abroncsot (nagyon akciós áron), melyet fel is szereltettem az első abroncsok helyére, mert már slickek voltak. A tapadás az első kerekeken jelentősen javult, de lassan esedékesnek érzem, hogy a hátsó párt is lecseréljem. Sok helyen érdeklődtem, hogy van-e ilyen gumi esetleg valakinél, de nem jártam sikerrel.
A baj az, hogy V-indexű abroncsot szeretnék hátra, mint ami most is van, csak ilyet 205 szélességű gumiban nem találok. Namármost két dolog van:
Találtam Marshal 215/60 R14 H indexűt, ami 17 mm-rel tér el a gyáritól, de talán szélessége tudja pótolni az egy index különbséget, és a gyári felnire még feltuszkolható, ekkor az első és hátsó tengelyen levő kerekek átmérő különbsége 11 mm lenne,
vagy 195/60 R14-esben keressek V indexű abroncsot, bár ekkor az első és hátsó tengelyen levő kerekek átmérő külünbsége 12 mm-t térne el jelenlegi 6-hoz képest.
Az ok, hogy hátulra miért nem jó a 185/65R14 V, az, hogy erős kanyarba belefékezve kidobja a kocsi hátulját (nincs ABS), eddig ilyen szituban semlegesen sodródott ki.
A következő lenne a kérdésem: Melyik alternatíva lenne a megfelelőbb illetve a Marshalról, mint márkáról mit tudsz?
Előre is köszi:
Tsaba
Kedves Tsaba,
A 205/60 R14 nem egy szokványos méret a személyautó szegmensben.
A 215-ös gumi, ha befér a kerékívbe, megoldás lehet. Félő, hogy esetleg terhelve, huppanónál beleér a kaszniba.Szóba jöhet az is, hogy a meglévő 205-ös Nokian kerüljön hátra, elöl pedig legyen a gyári gumiméret, amelynek a beszerzése nem gond. Elöl a keskenyebb gumi jobban kormányozható, az úthibák nem viszik el annyira, mint a 205 szélességűt.
A Marshal másod-, inkább harmadvonalbeli márka. Közelebbi tapasztalatokkal nem rendelkezem vele kapcsolatban, tesztekben pedig elvétve szerepel. Inkább terepjáróméretekben népszerű.
A Toyónak és a Yokohamának van 205/60 R14-es mérete, igaz, hogy H-s. Összességében mindig sokkal kisebb probléma a gyárihoz képest nagyobb átmérőjű gumit felszerelni (feltéve, hogy elfér), mint kisebbet.
Vagy marad a sokkal költségesebb 15" alufelni, 205/55 R15 méretű gumival.
Üdv,
Gumidoki
Üdv újra!
Olyan vagyok mint a kiselefánt, szóval nagy.
Még volna az az alternatíva, hogy a Toyo és a Yokohama is kínál 205/60 R14-es abroncsot, de H-s indexben esetleg ez is működhet?
Előre is köszi:
Tsaba
Igen, a lényeg az, hogy egy tengelyen legyen megegyező a két abroncs.
Üdv,
Gumidoki