Bemélyedések az abroncs oldalfalán
Nagy valószínűséggel az abroncsszerkezet átlapolási helyei.
Szeretném kérni az Önök hivatalos állásfoglalását az alábbi problémában:
2003 januárjában vásároltam Seat Toledómat (jelenleg 17 200km-t futott, téligumit is használok) Dunlop SP200 típúsú gumiabroncsokkal.
Egy tisztítás során a gumi oldalfalán bemélyedéseket találtam. Megjelenésük idejét nem tudom, elképzelhető hogy már az átvételkor is ott voltak.
Ezek elhelyezkedése:
a gumi oldalfalán mindkét oldalon egymással szemben, a hátsó kerekeken, mind a külső, mind a belső oldalon 2db egymással szemben, elöl az egyik keréken 1, valamint a másik keréken nem található hasonló bemélyedés.
Ismerem a gumik gyártási folyamatát és láttam már gyártástechnológiai okokra visszavezethető oldalfal egyenetlenséget,
de úgy vélem, ezek mértéke meghaladja a még tolerálható határt.
(Valamint az ügyhöz tartozik, hogy 2 hónapos korában jobbra húzott az autó, ami futóműállítás után sem szűnt meg, majd megcseréléték a hátsó illetve első kerekeket, így a probléma mérséklődött, és abba belenyugodtam, de tartok tőle,
hogy ha esetleg meg szeretném cserélni a kerekeket az egyenletes kopás érdekében (ahogy az a kezelési utasításban is áll) újra felerősödik a probléma, valamint közlekedésbiztonsági szempontból sem megnyugtató a hiba jellege.)
Kérném ezért az önök véleményét a problémáról.
Tisztelettel:
Nabilek János
Tisztelt Nabilek Úr,
Hivatalos állásfoglalást ebben az ügyben a Dunlop hazai forgalmazójától kérhet.
Véleményem szerint
Az autó újkorában jelentkező elhúzás ezzel a jelenséggel nagy valószínűséggel nincs összefüggésben.
Üdv,
Gumidoktor