Jobbra húzó S60-as
Aggódtam, hátha a húzás oka egy korábbi sérülés...
A következő kérdéssekkel fordulnék Önhöz. Nemrég vásároltam egy használt Volvo S60-t. A vásárlás előtt próbautat tettem vele, s ekkor semmi gondot nem észleltem a menettulajdonságaival. A gumik cserére szorultak, de takarékossági okokból csak az első kettőt cseréltem le újra.
Ezután kezdtem érezni, hogy a kocsi jobbra húz. A húzás nem állandó, néha egyáltalán nem érezni, néha csak kicsit, időnként erősebben. Elvittem a kocsit gumi és futóműellenőrzésre, mivel aggódtam, hátha a húzás oka egy korábbi sérülés, amit a próbaúton nem vettem észre. A műhelyben (nem márkaszerviz) megállapították, hogy a futóművel nincs semmi gond, állításuk szerint nincs korábbi sérülésre utaló jel, viszont a hátsó két gumim teljesen elkopott, deformálódott, és valószínűleg emiatt húz az autó. Kaptam egy adatlapot, ami szerint a futóműadatok a gyári értékeken belül vannak (egy kisebb állítást követően).
Kérdéseim: az Ön véleménye szerint a hátsó gumik elhasználtsága okozhatja az autó húzását? Elképzelhető-e, hogy a húzást a futómű korábbi sérülése okozta, és ennek ellenére a most mért értékek egyeznek a gyári paraméterekkel?
Szíves válaszát előre is köszönöm!
Üdvözlettel,
Péter
Tisztelt Péter,
Én nem találkoztam még olyan esettel, hogy a hátsó gumik elhúzták volna az autót.
Ha egy gumi elhúz elöl, aztán hátra kerül, megszűnik a probléma. Lehet tehát, hogy az újonnan vásárolt abroncsok közül húz el valamelyik, méghozzá az, amelyik felé elmegy az autó.
Ha a futóműmérés helyes beállítást mutat, akkor, ha korábban volt is sérülése, az ki lett javítva. De előfordulhat az is, ha jelentősen ferdén kopott abroncsokkal mérik a futóművet az jó értéket ad, de ugyanezt a mérést egyenletesen kopott, vagy új gumikkal elvégezve már tűréshatáron kívül esnek a kapott értékek.
Üdvözlettel,
Gumidoki