Aszimmetrikus gumi
Ezeknek ugye csak külső oldaluk van, forgásirányuk nincs.
Segítséget szeretnék kérni, hogy megértsem az aszimmetrkus gumik lényegét. Amit néztem, az egy Premium Contact, de lehetne P7 is.
Ezeknek ugye csak külső oldaluk van, forgásirányuk nincs. Igen, de így a bal ill. jobb keréken a belső minták, amik a vizet hivatottak "vetni", pont fordítva állnak. Most akkor az egyik kerék a kocsi alá gyűjti a vizet, a másik meg kifelé? Nem lehetne ezekből külön balost és jobbost gyártani?
Várom válaszod
Karcsi
Kedves Karcsi,
Az utcai autókhoz való aszimmetrikus abroncsoknak valóban külső, illetve belső oldaluk van, amire szereléskor kell figyelni.
Az aszimmetrikus gumik futófelülete általában több mintarészre osztható, amelyek az abroncsra jellemző különböző tulajdonságokért felelősek. Ezek összeségükben lehet, hogy úgy néznek ki, mintha az egyik oldalon a gumi rossz irányba forogna, ezek a mintarészek viszont így is elvégzik a rájuk bízott feladatot. Amúgy az is valóban jobb, ha mindig oldalra nyomják ki a vizet az útról a gumik.
Külön jobbos-balos aszimmetrikus abroncsok a versenysportban jelen vannak, ilyen a Pirelli murvamintázata, a KM.
A forgásirányos aszimmetrikus abroncsok léte az utcai gumik között fölösleges logisztikai költségeket generálna, pl. dupla raktárkészlet, két pótkerék stb..
Üdv,
Gumidoki