Civic: általános kérdés

2004.11.22. 09:47

A legjobb ár-érték viszonyt valószínűleg a másodmárkákban találja meg.

Tisztelt Gumidoki!

Laikusként egy általános kérdéssel fordulok Önhöz.
Jelenleg egy 2000-es évjáratú Honda Civic 1,6 GL 5 ajtósom van, Pirelli 4000-es kerekekkel elöl és 3000-es gumikkal hátul. A gumik tapadásával sem száraz, sem nedves úton nem vagyok megelégedve (az ABS gyakran bekapcsol, akár kisebb fékezésnél is, sodródik az a autó kanyarban és nemrég egy Suzukinak jobb féke volt, mint nekem). A fékeket már átnézettem, így a nyári kollekcióm lecserélésére fanyarodom.
Kérdésem a következő:
Mit vegyek???? Pontosítva:
Szeretnék egy átlagosnál (jelenleginél) jobb minőségű, de elfogadható árú felszerelést vásárolni. Tudom, a kettő üti egymást, de csak van arany középút. Ha már az gumicserénél tartok, akkor megfontolom a felnijeim könnyűfémre fejlesztését is. Ebben is kérném tanácsát, mind méretben, mind márkában, és ha nem gond egy rövid magyarázatot is a döntéséhez, úgymind:
előnyei, hátrányai, és hogy egyáltalán van-e előnye az esztétikán kívül az alufelninek...
Illetve kérdezném, hogy a jelenlegi abroncsok az átlagosnál rosszabb minőségűek, vagy én vagyok túl igényes, és szeretek megállni időben. Vagyis idő előtt.

Köszönettel:
Vajda Viktor

Kedves Viktor,

A 2000-es évjáratú Civic-en feltehetően 14" felni van gyárilag 175/65 R14, vagy pedig 185/60 R14 méretű gumikkal.


A P4000 valószínűleg még gyári szerelés, a P3000 pedig biztos, hogy nem. A tapadás nagyban függ a gumik állapotától, kopottságuk mértékétől. A két Pirelli-mintázat közül egyik sem támogatja a sportosabb stílust, nem erre lettek kifejlesztve.
Ha új gumik vásárlásán gondolkodik, valószínűleg a legjobb ár-érték viszonyt a másodmárkákban találja meg. 14"-os gumi választása esetén ajánlom nyáriban a 185/60 R14 méretet. Ha 15" gumit szeretne, akkor erre a Honda-típusra a 195/50 R15 méret passzol, akár alufelnin is.
Az alufelninek a vitathatatlan esztétikai értékén túl pozitív hatása van az autó stabilitására, úttartására, kisebb velük a kerék rugózatlan tömege, és a kevésbé zárt felépítése miatt a fékek is jobb hűtést kapnak. A másik oldalon viszont drágábbak, sérülékenyebbek, kevésbé komfortosak, és nagyobb igénybevételnek teszik ki a futóművet a nagyobb, szélesebb kerekek. Nagyjából ezeket a szempontokat kell végiggondolnia vásárlás előtt...

Üdv,
Gumidoki