Nem várt riszálás
Nem véletlenül ajánlanak egyforma mintázatot a négy kerékre a gumigyártók.
A következõ jelenséget észleltem az autómon: nagysebességû irányváltásnál (pl. 140 körül lendületbõl kikerülök egy biciklist) az autó eléggé bebillen, vagy riszálja a hátulját, nem tudom pontosan, nem stabil, legalábbis érzésre elég veszélyes.
És a lényeg: nemrég Debica gumikat raktam fel hátra, mert cserélni kellett, azelõtt Michelin Energy volt. Azelõtt nem csinált ilyet. Futómû, teleszkópok jók.
Kérdésem, okozhatja-e az, hogy gyenge a Debica gumi oldalfala, vagy egyéb? És ezen segítene-e ideiglenesen, ha keményebbre fújnám?
A választ elõre is köszönöm!
Okozhatja. Abból indulok ki, hogy az első és hátsó gumijainak mérete (a sebesség és terhelési index is!) egyforma, ennek ellenére a különböző gyártó különböző mintázata természetesen viselkedhet eltérően.
A nyomás is fontos tényező, az a gyári értéken kell legyen gumimárkától függetlenül. Nem megoldás a magasabb nyomásérték, az csak ront a helyzeten.
Ha minden igaz, amit leírtam, akkor ezt így kell elfogadni, nem véletlenül ajánlanak egyforma mintázatot a négy kerékre a gumigyártók...
Üdv,
Gumidoki