VW Polo: a gyári 195/45 R15 helyett 195/50 R15?
A nagyobb kerék felesleges terhelésnek teszi ki a futóművet.
Tisztelt Gumidoki!
Van egy 1999-es VW Polom. Erre szeretnék vásárolni könnyűfém felnit és gumit. Találtam egy számomra megfelelő párosítást. Az autóra gyárilag 195/45 R15 abroncsot ír, én 195/50 R15-t tudnék szerezni. Mennyiben változtatja ez meg a gyárilag megadott rendszert? Most 175/70 R13-ok vannak rajta, de 175/65 R13-at ír gyárilag.
Másik kérdésem, hogy amit szerenék vásárolni felnit annak az ET-je kicsit nagyobb (kb.:2-3 mm). Ez probléma?
Harmadik kérdésem, hogy ezek az abroncsok nullára kivoltak centírozva, menet közben, használat közben változhatott ez?
Kedves Címzett,
Miért kell változtatni a gyár által km-ek ezrein át kikísérletezett, kifejlesztett méreteken?! Ha 175/65 R13 a gyári méret, akkor azt, vagy annak váltóméretét (195/45 R15) kell használni az autón. Felesleges terhelésnek teszi ki a futóművet, valamint a nagyobb kerék vissza is fogja az autó menetteljesítményeit. Miért is jó ez? Tudom, hogy a 195/50 R15 sokkal kommerszebb méret, de Ön sem vásárol 46-os cipőt a 43-as lábára, csak mert az akciós?!
Az ET számot a felni szélességével kalkulálva kell megváltoztatni.
Minden téli-nyári cserénél az autóra felkerülő kerekeket illik kicentríroztatni.
Üdv,
Gumidoki