Rejtélyes kagylós kopás
Skoda Octaviám kötelező szervize során a hátsó gumikon kagylós kopást állapítottak meg annak ellenére, hogy a lengéscsillapítók jók.
Kedves Gumidoki!
Néhány napja jártam kötelezõ szervizen Skoda Octaviámmal és az inspekció során felfedezték a hátsó kerekek kagylós kopását, mely kapcsán futómű és lengéscsillapítás mérésére került sor. Ezen mérések nem mutattak ki semmi rendellenességet.
A gumik a gyárilag szerelt Matador márkájúak. Tekintve, hogy közeledik a tél, azt szeretném tudni - így gumicsere elõtt -, hogy tüzetesebb vizsgálat alá kell-e vetnem a futóművet a fenti jelenség kapcsán.
Válaszát előre is köszönöm!
Kedves Érdeklődő!
Nem tudom, a Skoda használati utasításában szerepel-e, hogy időnként (kb. 8000 km-enként) érdemes cserélni az első tengely kerekeit a hátsókkal. Ez ugyanis megelőzi, vagy messze kitolja az említett probléma megjelenését. Előfordul ugyanis, hogy a motor elöl, hajtás elöl felépítésű autóknál a hátsó tengelyen lévő abroncsok annyira egyenlőtlen terhelést kapnak, hogy kialakul a fűrészfogas kopás.
Erre még katalizátorként hat a használat módja, tudniillik ha szinte csak a sofor ül egy terheletlen autóban, és többnyire nagy távolságokat, magasabb sebességtartományokban így teljesít, még inkább jellemző ez a jelenség. Vannak olyan széles mintaárkokkal, nagy mintablokkokkal kialakított mintázatok, amelyek fokozottan hajlamosak a fűrészfogazódásra. Ilyenkor persze a futómű mérésekor nem találnak hibát.
Lehet, hogy ez a háttere az Ön problémájának is...
Üdv:
Gumidoki